söndag 15 oktober 2023

skyltsöndag #440

Igår var det räkmackans dag......
.....och det firades såklart 😋
(Även Busan fick några räkor.)

Skyltar med en trevlig liten lånebil, jag hade några timmar i fredags.

Kan bara konstatera att som Mercedesägare så behöver man inte tjata om att få en lånebil vid service -här var det en självklarhet. Vi har ju haft lite olika bilmärken genom åren och det är verkligen stor skillnad på kundbemötande.
Tack för lånet! Strax efter lunch i fredags så hämtade jag hem röda pärlan igen. 


Ibland får man vara lat...... som i tisdags efter jobbet bara orkade jag inte tänka ut vad vi skulle laga och äta till kvällsmat. Så maken hoppade in på Stångebro innan han kom hem. 
Det blev deras magiskt goda tunnbrödsrulle fylld med grillspett, hemlagat potatismos, räksallad, isbergssallad och rostad lök.  
(Tror inte alla gatukök lagar mos från grunden, och dessutom steker hamburgare av färsk nötfärs)

Den här skylten mötte mig då jag gick in i omklädningsrummet i simhallen.
(ingen hantverkare dök upp under tiden som jag var där)


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

http://bp-computerart.blogspot.com/


11 kommentarer:

  1. Det missade jag att det var räkmackans dag, men det fungerar nog at fira den idag med. Jag tror nog också att ditt gatukök är ganska unikt. Kram, Gunnel

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat! Spegelbilden där ditt gula hus ses är bara såå läcker!
    Stångebro gatukök läggs härmed på minnet ... måste vara unikt!
    Jag behöver aldrig tjata om lånebil jag heller och då har jag ändå bara en gammal Suzuki :)
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visste att jag borde ha ätit en räkmacka men det blev ingen. Fast det brukar ändå bli det emellanåt, väldigt gott är det!

    SvaraRadera
  4. Såg det igår kväll, missade ju räkmackans dag helt, detta får man ju rätta till i efterskott.
    Ett "riktigt" gatukök där, toppen och gott.

    Bra skyltat, ha en fin söndag Lillasyster.

    SvaraRadera
  5. Visste i efterskott att det var räkmackans dag men fick ändå i mig några räkor på annat vis, så det är godkänt, nästan. Men inget går upp mot en härlig räkmacka på tunt danskt rågbröd!!
    Häftiga skyltar!

    SvaraRadera
  6. ICA Kvantum skyltade med att det var räkmackans dag, vilket jag inte hade koll på. Håller med Anki om att speglingen på bilen blev läcker.
    Bra att det ingår lånebil. Jag får boka lånebil vid service men det brukar sällan vara ett problem och om alla är utlånade så får man ta en demobil.
    Klart att man får vara lat och ta hem mat, särskilt en fredagskväll.

    SvaraRadera
  7. Det är precis när jag ser en sådan räkmacka när jag blir ledsen att jag inte tål räkor. Så jag får nog nöja mig med tunnbrödsrullen. Så himla gott! Har aldrig ätit en tunnbrödsrulle med annat en pulvermos och olika korvar - så jag bara dreglar här...

    Vad gäller Mercedes så kan jag bara säga att det bilmärket visserligen är dyrare än alla andra, men komforten är helt fantastiskt. Känslan är lyx jämfört med Volvo, Skoda och Toyota. Åkter ju taxi ibland, så jag har "provsuttit" nästan varenda bilmärke... Merca är bäst, håller helt med.
    Skrattade gott åt sista skylten:-)))))) Undrar vad damerna gör åt den saken - eller hantverkaren för den delen;-)

    Älskar din skyltmix!!! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Manliga hantverkare i damernas omklädningsrum 😬 här brukar omklädesrum under renovering stängas och det blir ett provisoriskt under tiden.
    Ungefär som att ha en manlig idrottslärare som sitter i tjejernas omklädningsrum och tittar på efter lektionen… kul att duscha då 🤐
    Aldrig varit med om att få en lånebil - kanske på grund av kort avstånd mellan verksta å hem å dessutom brukar skjuts hem ingå och sen körs bilen tillbaka hem efter fixning.
    Så smarrigt 😋 om vi haft sån korvmojj kanske jag skulle gilla sån mat 🤩

    Jag trodde räkmackans dag var i fredags då Ica hade massor av färdiga mackor som låg typ framme på fredagskvällen. Jag skulle nog inte äta en gårdagens räkmacka.

    Ha en fin fortsättning på denna söndag 👋/åsa

    SvaraRadera
  9. Räkmackans dag missade jag. Hade varit perfekt för mig då jag älskar räkmackor!

    SvaraRadera
  10. Vill bara rapportera att NU har jag fått min räkmacka ... jättegod!

    SvaraRadera
  11. Nu blev jag sugen på en räkmacka! Fint att få ha en lånebil när ens egen bil måste servas! Ha det fint!

    SvaraRadera