onsdag 8 november 2023

8 november....

......avresedagen är här!


Jag tröttnade på regn, blåst och mörker. Styrde om mitt schema och bokade en vecka till solen. 

Jag har aldrig åkt helt själv utomlands innan,  men det ska nog gå bra. Jag har valt ett för mig välbekant resmål. Där jag hittar och känner mig välkommen både till hotell, café och restauranger. (Jag har verkligen försökt att få med någon kompis, men ingen kunde följa med på kort varsel. Maken har precis bytt till ett nytt uppdrag, så han kunde inte heller åka med - han får vara hemma och ta hand om Busan) 

Det känns faktiskt lyxigt att nu ha en hel veckan och göra precis vad jag vill, utan att ta behöva ta hänsyn till någon annan. 

Så om jag nu under en vecka inte kommenterar på just din blogg, så beror det helt enkelt på att det inte funkar från telefonen. Jag har några bloggar som senaste tiden är helt omöjliga att kommentera på från mobilen. Men jag kommer att läsa vad som händer hos er andra precis som vanligt.

Så Gran Canaria, här kommer jag!

8 kommentarer:

  1. Underbart! Önskar dig en härlig vecka! Njut av sköna dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Hoppas du får riktigt ljuvliga dagar med sol och värme.

    SvaraRadera
  3. Bra gjort! Jag har åkt själv flera gånger men då i någon slags grupp, där jag faktiskt också inte heller känt någon.
    Vad skönt, lycka till med soliga dagar!

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé! Liknande har jag gjort många gånger under årens lopp och utan någon grupp. Bara rått mig själv.
    Och även rest ensam till ganska okända platser. Men visst är det skönt om en är borta i en vecka att besöka en trakt där en vet hur det är. Kanske kan du hinna träffa på Susjos som jag antar är i närheten.
    Önskar dig en jätteskön vecka och kanske får vi en hälsning från dig.
    Ha det allra bäst.

    SvaraRadera
  5. När jag läser detta nu antar jag att du är framme på GC och Puerto Rico. Gissar att du sitter kortärmad på en restaurang/pub, dricker ett glas vin alternativt sangria och undrar vad du ska beställa för middag. Tapas är redan serverade.
    Njut av din vecka på GC. Det är absolut ingen nackdel att vara själv när man är på semester. Då har du bara dig själv att ta hänsyn till;-)
    NJUT!!!

    PS. Susjos skrev att hon ju inte vet hur du ser ut, men hon utgick ifrån att du nog skulle känna igen henne från bloggen - hahaha:-) DS.

    SvaraRadera
  6. Så härligt att du kom iväg, och spännande att åka själv, men som sagt, du hittar ju här nere ;-). Å visst är vädret heeelt underbart! Våra vänner kom idag, och de är väldigt nöjda med vädret! Vi har hittat Lamattina cafét, men tyvärr verkar det vara tillfälligt stängt? Kanske springer vi på varandra här nere, dock vet jag inte hur du ser ut, men kanske känner du igen mej från min blogg!
    Ha det alldeles alldeles underbart!
    Kram Susjos

    SvaraRadera
  7. Men du så spännande, o duktigt att ta beslutet att åka ensam. Jag åkte på min första utlandresa ensam, till Sardinien när jag var 19 år. En av mitt livs roligaste resor helt klart. Och som du skriver, du åker ju inte bort utan till ditt andra välbekanta hem. Och vete sjutton om inte jag hade följt med dig, jag som inte är någon sol- och badmänniska, men så här jobbig november har jag inte tidigare upplevt. Kanske är det åldern...Njut nu i fullaste drag, kanske stöter du på Susjos också!

    SvaraRadera
  8. Så underart för sig själv, ga det så bra :)

    SvaraRadera