tisdag 14 november 2023

söndagsmiddag på Balcon Canario...

.....restaurangen där alla taxichaufför äter/fikar. Även  polisen brukar ta en kaffepaus här. Med andra ord en restaurang där  lokalbefolkningen är väl representerade. Vi har ätit där många gånger,  men jag hade inte förväntat mig att bli igenkänd.  Men servitören  Jeffersson kom fram och tog i hand och undrade hur det stod till. 
Bordsunderlägg i papper.
Jag beställde vitlöksbröd,  Gambas och friterad ost med tomatmarmelad. Så gott! 
Ikväll är det dags att packa väskan, imorgon är det hemresa. 
Men vilken vecka! 

Så underbart att tanka dagsljus och sol. Nu ska jag bara härda ut lite mer än en månad hemma innan jag återvänder hit med maken för att fira jul.


8 kommentarer:

  1. Oj, nu blev jag hungrig när jag såg vad du hade till middag igår. Så skönt att du snart är tillbaka igen tillsammans med maken. Ha en fin för den här gången sista dag!
    hälsar jag från en ö lite längre ut och längre upp i samma ocean.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt du har det, har det redan gått en vecka?! Vilken tur då återvänder snart till ditt andra hem :)

    SvaraRadera
  3. Perfekt att du nu tog dig en vecka här på egen hand. Och härligt att det snart är dags för en ny resa.
    Vi tar nu Teneriffa i december och blir borta ett par veckor. Just är vi var förra året. Längtar verkligen.
    Önskar dig en fin hemresa.

    SvaraRadera
  4. Fint välkomnande på ett sådant ställe blir man ju glad av, gott var det ju också förstår jag...mums.

    Välkommen hem igen då, ha det jättefint.
    Lillasyster.

    SvaraRadera
  5. Men självklart blir du igenkänd, så många gånger som ni varit där! jag minns en gång, nu rodnar jag, men jag var vääääldigt ung, jag åkte till Mallis där jag bodde på samma hotell som året innan. När jag skulle beställa drink i baren första kvällen behövde jag inte säga vad jag ville ha, servitören tittade på mig med en glimt i ögat o sa: una San Fransisco ? Till saken hör att jag året innan blandat ihop namnen på drinkarna och beställde i misstag en California...
    Välkommen hem !

    SvaraRadera
  6. Sådana icke turistiska hak är alltid de bästa. Å självklart blir du igenkänd. Jag menar du ser ju inte ut som varken en taxichaffis, en polis eller en kanarier.
    Önskar dig en trevlig hemresa imorgon. Välkommen hem till 0-gradigt. Men du behöver ju inte lida länge, då du snart kommer att återvända till solen och värmen på Gran Canaria:-)

    SvaraRadera
  7. Vad fort din vecka har gått! Trevlig hemresa nu och snart tillbaka igen, va? Lyckos.

    SvaraRadera
  8. Tiden går verkligen fort när man har roligt, och att få tanka sol och värme är ju inte helt fel! Så underbart att du snart ska återvända hit!
    Vi packar också för fullt, och jag kan inte påstå att jag längtar hem till regn och rusk! Maten ser supergod ut, så kul att du blir igenkänd, ni har varit här många gånger anar jag! Jag har inte riktigt koll på hur många gånger vi har varit just här i Puerto Rico, men tror det är kanske 4-5 ggr nu . Men stadigt till Gran Canaria varje år ( förutom under pandemin) har vi varit sen 2012 tror jag, verkligen en favoritö!
    Ha en trevlig resa hem! kram Susjos

    SvaraRadera