onsdag 15 november 2023

måndag 13 november en ljuvlig dag...

......med lååånga bad!
Men jag började dagen med en 8,5km promenad, gick ut 06.45

Jag gick inte så fort för det var glashalt på trottoaren av nattens dagg. En del fotostopp blev det också.
(06.50 bild över Puerto Rico och det börjar att ljusna)
(Kl. 07.12 uppe på berget och blickar ut över Amadores)
Väl hemma skuttade jag genom duschen och gick sedan till Amadores (igen).  
Fick börja med att bada så fort jag kom fram. Det var en svettig dag.
24gr uppmättes i vattnet av en badande norrlänning.

Åt kvällsmat på Portoro. 
Gott med en iskall öl. 

Bruscetta

Pasta med champinjoner och kyckling i en krämigsås.

Tisdagen inleddes också med morgonpromenad. Sega trötta ben....

Sen jag landade för en vecka sedan har jag gått 9,5 mil  (egentligen har jag ju gått mer för jag har ju inte haft klockan på mig hela tiden). När jag kommer hem kan jag slänga de jympadojorna, för det är nu hål inne i höger hälkappa.

Den här tanten tar sig ett dopp i Atlanten, varje morgon.....igår sa hon Godmorgon till mig- vi har ju setts några gånger nu den senaste tiden.

(Trodde att jag någon gång under veckan skulle springa på Susjos- men vi måste ha gått om varandra. 

Bananer i kyrkansträdgård. (Skandinavisk kyrka nere vid hamnen.) Citroner har de också. 
Åt tidig middag på Papi's Grill igår. Jag var så sugen på pommes- behövde väl saltet eftersom det igår var 32gr. Deras pommes är krispig och fin- därav middagsvalet.

Två reparatörer i fontänen.
Vet inte riktigt vad de gjorde men alla fontäner var avstängda igår i hela Mogan Mall. Kanske vanlig service? Eller så bytte de till nya munstycken inför jul/nyårs vattenshower?
Idag åter till Sverige, precis på dagen som vår vän Laura ska öppna sitt nya ställe. 
Ja, ja jag får testa nya menyn i december. Pratade bara som hastigast med hennes man igår- han var lite jäktad och hade en  hantverkare vid sin sida.  

Det var första resan hit själv och  det känns som om det lätt kan bli en novembertradition. 
Vill bara till att tänka på det i vår då jag lägger schemat för hösten.... att frigöra en vecka och hoppas på en restresa dyker upp. 





7 kommentarer:

  1. Underbar vecka, och så fina bilder, tackar för blomsterprakten!

    SvaraRadera
  2. Du kan njuta och så ska det vara. Nu är du förmodligen hemma i Sverige igen en snart så är det jul igen. Tack för fint inlägg!

    SvaraRadera
  3. Verkligen skönt att ha något att se fram emot, här dröjer det nog men en resa finns i framtiden iallafall. :)

    Ha en skön dag nu.

    SvaraRadera
  4. Du har haft en trevlig vecka och har nog hunnit ladda dina batterier lite.
    Härliga bilder från dina promenader och frestande mat.
    Antar att du är hemma igen nu ... Välkommen!

    SvaraRadera
  5. Vilken skön vecka du haft. Och härliga långpromenader har det ju också blivit. Fantastiska vyer! Och så härligt att bada i Atlanten så här års. Toppen!
    God mat och annat trevligt förstår jag du haft under veckan.
    Välkommen hem!

    SvaraRadera
  6. Bra att du har tagit så många bilder som du kan ta med dig hem och njuta av när du startar din jeep och tar dig till jobbet i nollgradigt väder.
    Är så glad att du och även Susjos tajmade er semester så bra som ni gjorde. Enligt BBC är det ovanligt varmt både på Kanarieöarna, Portugal och Spanien.
    Maten - MUMS!!!
    Sedan är det intressant att veta när du går och lägger dig när du går upp så tidigt. Vi är då raka motsatser tror jag.

    Hoppas att du hade en trevlig och smidig hemresa. Välkommen hem:-)

    SvaraRadera
  7. Så kul att vi var där samtidigt, synd att vi inte sprang på varandra! Tack för länken ;-)
    Vi såg också att fontänen var avstängd igår när vi var på väg till Papi´s grill!
    Underbara foton du lägger ut från ljuva Puerto Rico, är avis att du snart ska tillbaka! Å jösses så mycket du hann promenera på en vecka! Hoppas resan hem gick bra, vi är också hemma igen. och visst har vi haft tur med vädret!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera