torsdag 9 november 2023

så välkommen....


....jag känner mig. 
Det började redan i trappan upp till  hotellreceptionen där jag sprang på vaktmästaren som glatt hälsade: Hola! Bienvenidos! 

Vidare i hotellincheckning, där receptionisten utropade 
-HOLA! Welcome back! (Sen tittade hon runt bland de andra i kön....hon saknade ju min make) Jag  talade om att jag åkt ner själv. Då gjorde hon några  knapptryckningar i datorn och vips hade jag en balkong med havsutsikt. 


Hungrig som en varg  skulle jag ta en liten pizza på La Mattina café hade jag tänkt. Men de hade inte öppnat upp på nya stället ännu så det fick bli  pizza på VIP.
Och tänk de blev glada att se mig även där, valde att ta med pizzan hem - skapligt seg efter att ha gått  upp 04.45. 


Fick min pizza och :  A small gift.  
En minivariant av något som liknade en prinsessbakelse men det var ingen sockerkaksbotten utan något mer pannacotta likt med marsipan.  Den slank ner, inte den bästa dessert jag fått- men det är ju tanken som räknas. 
Jag har inte rest bort.....jag har rest till mitt "andra hem".

Idag torsdag vaknade jag kl 04.15 Kanarisktid, (kl 05.15 svensktid.) Jag har sovit som en stock.
Det har inte ljunsat ännu så morgonpromenaden får vänta en stund till, men behaglig temperatur redan nu på balkongen.

9 kommentarer:

  1. Vilket bemötande! Ser att du har det riktigt härligt i "ditt andra hem". Njut och ha en skön semester. Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att kunna känna dig så hemma i ditt HEM2 (som en hade som reg.skylt på sin husvagn en gång, himla bra).
    Njut nu ordentligt, kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt att känna sig så igenkänd och välkommen! Förstår att det känns som ditt andra hem! Fler än jag som är morgonpigga! :)
    Ha det fint och njut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det har sina fördelar att vara stammis, inte bara hos ICA!!!
    Kul att du välkomnades så vänligt och den där lilla gröna "pucken" var sååååå söt. Som du säger - det är tanken som räknas:-)

    Hoppas du vaknar lite senare den kommande veckan. Du har ju faktiskt semester;-)

    NJUT nu av sol och värme. Här är det 5-6 grader och det har regnat hela dagen...

    SvaraRadera
  5. Vad härligt mottagen du blev, skönt att du känner dig som hemma! Förstår du var seg efter resan.

    SvaraRadera
  6. Glad blir jag av att läsa om det välkomnande du fick . Njut för fulla muggar nu av allt det fina du har i ditt andra hem.
    Pizzan ser god ut, bakelsen njaa men som du skriver, det är tanken som räknas.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbart att bli igenkänd! Va kul att du också är här nu! Ser att du bor på andra sidan berget ;-) ikväll provade vi Papis grill, vilken höjdare! Blir nog fler besök där! Visst är vädret underbart! Njut vidare, det ska jag göra! Kram Susjos

    SvaraRadera
  8. Så fint välkomnande! Och jag förstår att det känns fint att vara i ditt andra hem. Detta med att bli igenkänd är ju extra fint.
    Förstår att du var mör efter resan och valde en stilla kväll på hotellet.
    Ha det gott!

    SvaraRadera