fredag 3 november 2023

färgsprakande #25

Aster
Ringblommor, Aster, Tobaksblomma, Solros och några tagetes skymtas också
Ett hav av Cosmos/Rosenskära
Blommorna fanns i en trädgård i somras, trädgården ligger cirka 1km från mig. Det är en äldre dam och herre som bor där och de har verkligen ordning och reda på sina rabatter.

Färgsprakande cyklar i cykelstället utanför skolan/fritids bilden tagen vid skolstarten i höstas.


Jag kör 52 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!
Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!



10 kommentarer:

  1. Läckra färgsprakande blommor och många färgglada cyklar!
    Önskar dig en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fina blommor, gillar rosenskära, hade massor av det när vi bodde i Sverige. Härligt med färgglada cyklar!

    SvaraRadera
  3. Cyklar ska ha färg, det har jag alltid sagt! Så fina pigga blommor. Jag gillar både aster och ringblommor.

    SvaraRadera
  4. Den lila astern är en speciell skönhet - WOW. Kul att du har samlat på dig några färgsprakande bilder med blommor. Färgkicken behövs verkligen i detta eländiga novembervädret.
    Sedan har jag aldrig sett så många färgglada cyklar i ett cykelställ. Sånt gillar jag skarpt:-)

    PS. Såg att du och Susjos kanske träffas på Gran Canaria. Susjos och hennes man brukar alltid åka två veckor under hösten, så... DS.

    SvaraRadera
  5. Verkligen uppiggande och färgsprakande. Blev glad av bilderna.

    SvaraRadera
  6. Så kul med färgsprakande cyklar, det var oväntat! Blommorna är såklart fina, men inte lika ovanliga motiv. Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  7. Verkligen färgsprakande foton, så njutbart att titta på. Så härligt att du också snart får njuta av sol och värme!
    Svar: Bordet som hovmästaren tog oss till på Selvatico igår sa vi att där kunde vi inte sitta pga hög musik, så då visade han in oss till ett bättre bord längre från högtalarna, så det var ju bra! Men visst är det tokigt att det ska spelas hög musik på restaurangerna nuförtiden, det var samma sak ikväll på,Tipsy Bee :-). Det verkar som de nya moderna restaurangerna tror de måste spela hög musik när man äter!
    Ha en fin helg! Jag njuter vidare i paradiset!

    SvaraRadera
  8. Åh.. så vackra färger på blommor och cyklar! En färg som verkligen går hem hos mig när det gäller blommor och tyger osv..

    Jag blev så glad av att se dessa härliga färgbilder! Tack det gjorde min Lördag i allt regn o rusk som vi har här och blåsten.. Håller mig inomhus idag!

    Ha nu en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så kul att du fotade just cyklarna! När jag går promenad i området så står det många cyklar utanför ett flerfamiljshus en bit bort, både barn- och vuxencyklar o ingen är den andra lik. Jag har flera gånger varit på vippen att fota till skyltsöndag för de har ju märkesskyltar allihop men sen har jag blivit fundersam för tänk om några boende tittar ut och ser mig fota där utanför....äsch, tror jag tar fram kameran nästa gång! Och astern, wow!

    SvaraRadera