söndag 12 november 2023

skyltsöndag #444

 


Torsdag vid kl 14 härliga 26 grader 😀

Inne i en affär i Mogan Mall och även i skobutik bjöds det på vatten.

BP - färg på lastbilen, som hämtar hotellets tvätt.

Jag som var glass och kaffesugen, som tur var hade de bara tillfälligt stängt under torsdagen.

En gullig liten skottkärra jag såg på morgonpromenaden i torsdags. 


Gott om skyltar vid receptionen.

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:


(PS. Jag kan inte att kommentera hos Gerd, Micke, Åsa & Susjos - men jag  läser)

9 kommentarer:

  1. Som vanligt presenterar du en riktigt bra skyltsöndag. Roligt att få se så många fina bilder från din semester. Ha en härligt söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, vilket skylteldorado som du har tillgång till. Jag gillade förstås den stora orangea bilen precis som BP gör, jag gillade omtanken om vovvarna, och jag tycker du kan skicka hit fyra värmegrader så kommer vi upp i 5 här hos mig! Hihi, nåväl det regnar inte idag, det gläds jag åt. Lapa sol och ljus nu för allt du är värd/Kram

    SvaraRadera
  3. Å så skönt det ser ut!!! Hoppas du njuter i fulla drag!

    SvaraRadera
  4. Så söt den rosa bilen är 💕
    Du verkar ha det bra 👍 njut och var glad, kram åsa
    Jag har tidvis problem att kommentera hos Dig och Gerd.

    SvaraRadera
  5. Så himla roligt med skyltar från Gran Canaria. Börjar med sista skylten. Alltså tänk dig en brevlåda inne i receptionen av ett hotell. Omöjligt i Sverige, där det knappt finns några brevlådor kvar över huvud taget...

    Tack för den fina orangea tvättbilen:-)

    Och så gulligt av affärsinnehavare att ställa ut vattenskålar till hundarna. Även det är ovanligt i Sverige, då hundar inte ens är tillåtna inne i köpcentra...
    26 grader jämfört med 2 kalla grader tar jag tacksamt emot:-)

    Butiken PullandBear kan jag varmt rekommendera. De har riktigt balla kläder. Svårt att inte kommer ut med någonting där;-)
    Och skottkärran med blommorna - en sådan lär du snickra ihop på en timme skulle jag gissa;-)

    En härlig Skyltsöndag från värmen. Tusen tack att du tog dig tid att skylta och länka:-)

    PS. Din rosa bil är betydligt sötare än den jag lagt upp idag;-) DS.

    SvaraRadera
  6. Så knäppt och knasigt som det ickefungerar i olika bloggar. Någon blogg kan jag kommentera på men själva bloggsidan, där omdirigeras jag.

    Härliga skyltar och glada bilder från soliga GC 🤗 Det är bara att njuta på...

    SvaraRadera
  7. Tokigt att det inte funkar att kommentera hos alla? Härliga skyltar, och visst känner jag igen några, vi är ju på samma ställe! Visst är det ljuvligt väder, och ljuset, inte minst ljuset! Jag lapar i mej ljuset så mycket jag kan, snart är man hemma ,och är man nattjobbare så blir det inte mycket ljus man ser under dessa mörka månader! Vi njuter vidare du och jag!
    Ha det fin fint!

    SvaraRadera
  8. Så läckra skyltar! Och jag förstår att du verkligen har det bra. Perfekt att du gav dig i väg på egen hand, något jag ofta gjort och alltid uppskattat.
    Har bokat till Teneriffa två veckor i december och har lite lätt börjat nedräkningen.
    Ha det fortsatt fint.

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga skyltar du hittat på din semester.. Men kul ändå att du deltar :)
    Rolig rosa skåpbil med den härliga figuren på :) Toppen att de tänker på de små djuren som behöver vatten i värmen.

    Skönt att kunna må så där gott med 26 grader med att ligga på badstranden och sola och bada! Bättre än denna kylan som råder här hemma.

    Må så gott och ha en fortsatt härlig semester! :)

    Kram

    SvaraRadera