lördag 11 november 2023

uppe med tuppen....

Torsdag 9 november gick jag en längre morgonpromenad. Gick iväg 07.10 för då har det ljusnat och är perfekt temperatur att  träna. 

Men när dagen var slut hade jag ju gått 2 mil.

När jag vaknade igår så bad benen om en lite kortare och snällare runda. Så då löd jag och tog inga större backar.
Men även igår blev det rätt många fler kilometer än jag gör en vanlig fredag. 
Men man kan ju inte ligga i solen och  steka sig hela dagen.
Långa härliga bad, men igår var det luriga undervattens strömmar. 
Passade ju extra bra att det var gott om livvakter som var på stranden och tränade.  De var nog ett tiotal både killar och tjejer.  
 
Svalkade mig även med glass på eftermiddagen. Det behövs då det är 28gr.
Till glassen en dubbel espresso.





9 kommentarer:

  1. Den bästa semestern innehåller mycket aktivitet, sol och glass :)

    SvaraRadera
  2. Oj ... du är duktig du som aktiverar dig! Kaffe och glass är aldrig fel!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har respekt för havet med tanke på undervattenströmmar. Men här fanns ju badvakter. Men ändå.
    Lätt att aktivera sig i värmen. Bra gjort. Njut på! 🤗

    SvaraRadera
  4. Heja! Så bra jobbat! Och ren friskvård i vackra omgivningar. Jo, backarna är många och långa och kanske kan kompenseras av den fina utsikten.
    Kul med stranden här som jag känner igen från början av 1970-talet.
    Ja, strömmar kan det ju vara men visst är det speciellt med bad i havet.
    Önskar dig en fin lördag.

    SvaraRadera
  5. Härligt.underbart. Nej jag är inte avundsjuk ☺️
    Så långa promenader det blev.
    Skönt med värme.
    Idag har det varit en kylig lördag, men jag såg ljuset 🤩
    Ha det världsbäst kram åsa

    SvaraRadera
  6. Du tar då inte semestern på allvar tjejen! Semester betyder lata sig och njuta. Men okej då, det finns ju två tjejer som går upp "mitt i natten" för att träna/springa/powerwalka;-)
    Så mycket du gått - WOW!
    Fortsätt nu och NJUT - vad du än gör;-)

    SvaraRadera
  7. Tidiga morgnar är underbara. Den friska luften, dofterna och tystnaden. Den får man inte under resten av dagen. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  8. Jösses så du går här, imponerande med alla backar ju! En annan är ute lite senare på dagen , nåja vid 08 tiden, vilket är väldigt tidigt för en nattjobbare som mej! Och då blir det Max 5 km, men är jättenöjd med det. Att få komma ut på morgonen och se dessa vyer är som bomull för kropp och själ! Fortsätt njut av paradiset!
    Kram Susjos

    SvaraRadera
  9. Nu är du sannerligen värd mååånga glassar så som du traskar på! Vi har nog olika steglängd för om jag går 10000 steg så har jag inte gått mer än 5km. Jag trippar förmodligen fram, men i rätt hög fart ändå. Dock trippar jag sällan i några backar alls...haha. Vilken kondis du ska ha vid hemkomsten.

    SvaraRadera