söndag 26 november 2023

skyltsöndag #446

.... mer skyltar från Gran Canaria
Börjar med skyltar från Amadores som jag sett på mina morgonpromenader.

Den här skylten står då man går nerför berget mot Amadores och jag har sett stenbumlingar på trottoar och väg vid tidigare resor.Minst tre skyltar uppsatta till hennes minne, längs med hennes långa väg.

Den här satt bakluckan på Bimbobilen som var med förra veckan. 

I gamla shoppingcentret har det öppnat en större tvättstuga som används flitigt.



Ner vid badet i Puerto Rico är det skola. (Vindsurfing, jolle och  SUP) 

Kakelskyltar på ett av husen nere i Puerto Rico.

                                                                    Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:









13 kommentarer:

  1. Anna Lindh förtjänar verkligen att bli ihågkommen.
    Fint skyltar även i övrigt.

    Ha en fin dag Lillasyster.

    SvaraRadera
  2. Många fina skyltminnen från Gran Canaria ... och fint att de minns Anna Lindh!
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Att Anna Lindh blir ihåg kommen är stort ❣️ tycker att hon är relativt bortglömd och det händer så mycket ondska att vi inte orkar riktigt minnas.
    Fin skyltning och bra väder dessutom 😜
    Ha en fortsatt skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
  4. Oj visste inte att man hedrat Anna Lindh med en egen väg!!! Fint! Men här i Stockholm har hon väl inte fått nån gata?

    SvaraRadera
  5. Anna Lind vilken respekt. Trevligt med skyltar från världens alla hörn.

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för fler semesterskyltar från Gran Canaria. De är alltid välkomna speciellt med tanke på 5-6 minusgrader ute. Att sedan rosa ramar också verkar vara inne vid Amadores kan inte hjälpas;-)
    Bimbo är ingen bimbo alltså. Att tydliggöra den döda vinkeln för föraren på det sättet är ju riktigt smart.
    Sedan tycker jag att det är väldigt revligt att uppkalla en gata efter Anna Lindh. Antar att kommunen vill hedra både hennes minne och alla svenska turister.

    Än engång - stort tack för länken och skyltarna:-)

    SvaraRadera
  7. Fint med Anna Lindh-skylten. Jag och min make befann oss i Dublin då detta hemska hände.
    Fina skyltar och ett roligt tema, som nu tagit vägs slut.

    SvaraRadera
  8. Många finfina skyltar. Anna Lindh-skylten berör på djupet.
    Peligroskylten i rabatten är härlig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Snyggt skyltat! Och skyltar från Gran Canaria tittar jag gärna på. Minns att vi också såg Anna Lindhs skyltar när vi var på Gran Canaria i januari i år. Fint att de finns här. Här hemma har jag hennes park bara ett par hundra meter bort längs kajen.
    Passar på att också önska dig en bra kommande vecka.

    SvaraRadera
  10. Fina skyltar från favoritön! Tyvärr hann jag inte med Anna Lindhs väg denna gång som du tipsade om, men kanske i framtiden.
    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  11. Många härliga skyltar hos dig, och smart skylt till Bimbo bilen vilket jag gillade hos dig! :)
    Härligt att de hedrar Anna Lindh med en egen gata! Det hedras för lite nu tycker jag, så trist att alla bara blir mer eller mindre bort glömda - eller som man även brukar säga "borta med vinden"

    Ha en fortsatt trevlig tid på Gran Canaria!
    Kram 🌹

    SvaraRadera
  12. Lavanderia, vilket läckert ord! Alltid skoj att se lite mer exotiska skyltar från utifrånlandet! TAck o kram med önskan om en mysig bakarvecka!

    SvaraRadera
  13. Jag gillar skyltarna med griffeltavlor och särskilt den med rosa ramen. :-)
    Bra att det varnas för fallande stenar men lite kusligt också för man vet väl inte när de kommer ner.
    Fint att Anna Lindh hedras med en egen gata.
    Bra att shoppingcentret återanvänds som tvättstuga, som dessutom hade en färgglad skyltning.

    SvaraRadera