fredag 19 april 2024

färgsprakande fredag #49


Jag har en vän som fyller år idag -  stort grattis!
Snön är tillbaka .....suck, suck, suck.  Så idag blir det arkivbilder.  Tidigare i veckan så såg jag att flera pionstjälkar börjat att titta upp. Vissa bara några centimeter andra nästan två decimeter.  Även om det är svårt att tro just nu - så blommar pionerna om ca 2 månader.






Jag kör 52 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!

Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!


11 kommentarer:

  1. Även en färgglad själ kan vara med, säger jag sprakande idag 🌺

    SvaraRadera
  2. Pioner är pioner om de än från idag eller från arkivet. Underbara är de!
    Ha en fin fredag, sprakande även om snön lägger en viss annan färg på det hela. Aprilsnö ger fåragö.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Pioner är fina :) Trevligt att du visar upp dom. En fortsatt trevlig fredag :)

    SvaraRadera
  4. Så fint med blomsterprakten. Här har vi det superkallt, +1 grad och iskall blåst i södra Finland. Undrar var våren dröjer...
    Men nu kom jag ihåg Färgsprakande fredag!
    https://debutsky.com/2024/04/19/fargsprakande-fredag-och-fem-fragor-4/

    SvaraRadera
  5. Härligt vackra Pioner du visar upp :) En av de som jag gillar väldigt mycket - Även de som doftar är så underbara! :)

    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart! Återigen - det inlägget behövde jag. Grått, grått och nollgradigt. Efter att ha njutit av dina bilder mår jag betydligt bättre:-)
    Och tack för "påminnelsen" om vännen som fyller år. Du/ni är så duktiga att kommer ihåg bemärkelsedagar. Jag är urkass på det...

    SvaraRadera
  7. Tur det finns ett arkiv att leta i! Nu vill vi ha mera värme och blommande blommor, tack för dessa bilder!
    Och tusen tack för tipsen mot min onda fot, det känns faktiskt bättre idag , och ja, jag ska stretcha vaderna mera!

    SvaraRadera
  8. Vad fint att få njuta av pionerna via dina bilder så här två månader innan de blommar. För sen vet jag att det kommer massor av bilder igen, dubbel glädje med andra ord! Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint med en vän som fyller år idag. Kanske har vi samma vän.
    Pioner är verkliga favoriter och jag gläds av att se dina. Så vackra.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Igen blev det jag som hamnade som anonym-

    SvaraRadera
  11. Nu är jag verkligen sent ute med besök hos dig, så blir det ibland, som tur finns ju allting kvar, alla vackra pioner och andra blommor. Vi har två plusgrader i Falun, jag tror det blir en explosion om någon vecka! Naturen kommer att gå bananas! Kram

    SvaraRadera