söndag 28 april 2024

skyltsöndag #468

Köpte mig en lila kattbrosch på tradera, tänker att den blir snygg på min ljuslila täckväst, för snart måste man väl ändå kunna hänga undan vinterjackan?

Vart inparkerad för ett tag sedan då jag satt i bilen och väntade på att maken skulle komma ut från sitt jobb. Men nu hann den silvriga bilen åka innan vi skulle ut från fickparkeringen. 
Fotade  kaffeskylten medan jag sträckte på benen då vi stannade för att tanka bilen i Värnamo - inget kaffe till oss. 
Vissa saker är skönt att slippa tvätta själv - som tex stora trasmattor, då finns det ett bra tvätteri här  i stan. 

Årets pelargon har flyttat in här, men jag har den inne än så länge. Men snart hoppas jag att den ska kunna bo här ute på verandan.

'Sunrise Lavina' 



Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:








11 kommentarer:

  1. Vilken läcker broch :) Vinterjackan kan ju få hänga kvar i hallen utifall att... In parkerad visar helt klart att vissa har fått körkortet via ett flingpaket :) Du skulle haft några av mina småa paket jag gjort i ordning ;) Jodå mattor kan vara bra att få lämna in. Du skulle inte ha suddat skylten på bilen, låt han skämmas, hur tänker man egentligen. Tänk om du var en doktor som måste rycka ut tex? Fina skyltar du bjuder oss på.

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis kan vi hänga undan vinterkläderna närmaste dagarna :)
    Ett fint fynd - en jättefin brosch!
    Årets pelargon är fin, får se om även jag inveterar i en ...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Snygg brosch där, gratulerar till inköpet av denna.
    Ja, ett tvätteri kanske man skulle anlita ibland, har aldrig tänkt på det faktiskt, kör trasmattorna här i tvättmaskinen, men de är ju inte så stora förstås.

    Ha det nu helt underbart. :)

    SvaraRadera
  4. Så fin kattbrosch du hittade på Tradera och det lät fint att ha den på din lila täckväst.
    Gillar gatubilden med bilarna.
    Pelargonen är jättefin och kanske köper jag också en.

    SvaraRadera
  5. Härligt kattsmycke för att pryda din ljuslila täckväst! Det kommer verkligen bli snyggt.. 😉

    Fy för att bli inparkerad och inte veta hur länge man blir stående där.. Det borde finnas skyltar att man ej får göra sådana parkeringar att stänga andra från att komma därifrån.. Undra vart han blivit godkänd med att få körkort? Men det finns många som inte borde köra bil mera.. Det är skrämmande farligt där ute i trafiken... 😞

    Jag såg på morgon Nyheter en dag för nån vecka sedan där dom visade upp årets Pelargoner 😀 De är väldigt vackra i år med den klara och fina färgen! 😉

    Ha en fin söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint kattsmycke du har fått tag i! En härlig blandning av skyltar denna söndag, fint! Å visst kommer väl vårvärmen alldeles snart...?

    SvaraRadera
  7. Alltså den där katten är ju sååååå himla söt. Undrar vad Busan tycker om konkurrenten;-)
    Espresso House bojkottar jag. Tycker de ha sämsta kaffet man kan tänka sig. För om jag vill dricka mjölk beställer jag mjölk;-) Dessutom är deras arbetsvillkor horribla. Ja, det var bara i parantes alltså;-) Du fick igång mig där.
    Så fin pelargonen är, namnet låter också lovande:-)
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  8. Vilken fin katt du fick tag på. Så söt och visst passar den både på väst och annat.
    Kul med årets pelargon. Har inte kommit dit än men är där i tankarna-
    Espresso house och liknande kedjor undviker jag helst så ett gott initiativ att inte ta kaffet där.
    Tycker du fått till en fin och blandad skyltmix. /Ditte

    SvaraRadera
  9. Rolig brosch - man borde använda brosch oftare, jag har ett gäng men glömmer bort dem.

    SvaraRadera
  10. Det går inte att tveka på att lila är din färg, hela bloggen lyser ju ....även min har samma färgtema för tillfället. Espresso House bojkottar jag, vill ha gamla hederliga konditorier.... ;)

    SvaraRadera
  11. Varje vår funderar jag....på vem som väljer ut årets pelargon? Du kanske vet? Är det en jury, o vem sitter i den i så fall? Inte för att det är av avgörande betydelse, men det är ju lite speciellt att just den blomman får komma till tals med en årets sort varje säsong. Broschen var fräck och passar dig perfekt!

    SvaraRadera