söndag 21 april 2024

skyltsöndag #467

 Gissa om jag blev glad igår morse, visserligen -2, titta vem som kommit! Inte bästa bilden på min Ärla - men ändå ett bildbevis fotat genom köksfönstret med mobilen.



När jag var och handlade i veckan fick jag syn på dessa rostiga insynsskydd. Hur läckra som helst och du frågar mig och jag är rätt säker på att BP håller med mig. 


Den här fina skylten i smide finns på Tipsy Bee på GC.
Även ett stort bi är tryckt på undersidan av paviljongtaket.


Samma restaurang, vi hade bord bredvid det lilla vattenfallet som är kantat av växter och kryddor på väggen. När vi satt där och njöt av maten så kom det en härlig doft av Rosmarin med vinden.
Vi åt deras utsökta revben, möra så att det räckte att visa besticken så trillade köttet av benen.


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

9 kommentarer:

  1. Ärlan skyltar ärligt, nu är det vår, vår , vår...Inte bara BP vill ha ett sådant inskydd...jag villhöver jag också och dessutom biskylten känns som ett villhöver. De där revbenen säger jag inte heller nej till, wow.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga insynsskydd!!! Verkligen! Och vem vill inte möta sädesärlan?

    SvaraRadera
  3. Så trevligt att sädesärlan har kommit till dig. :-)
    Jag gillar också rostiga insynsskyddet.
    Åh, så snygg smidesskylt.
    Maten ser god ut.

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat! Och lite extra värme spred ju skyltarna från G. C.
    Oh ja! Visst är solskydden fina. Skulle gärna få flytta in hos mig. Dock har jag ingen självklar plats för dem. Just nu. Men det skulle nog kunna ordnas. /Ditte
    Svårt att kommentera idag.

    SvaraRadera
  5. Håller med Ditte - och med dig också. Du visste att jag skulle tända på insynsskydden, eller hur? Och det gör jag - på alla cylindrar. Mejla gärna var du har sett dom. Det är lite svårt av avgöra storleken, men är de cirka 45 cm höga villhöver jag dom direkt till köksfönstren.
    Resten av skyltarna spred lite värme här, där termometern visar noll grader. Snöa gör det också...
    Hoppas att den lilla Ärlan inte förfrös, eller så ör den luttrad. Föredrar faktiskt dess engelska namn "wagtail", då den alltid vispar runt med stjärtfjädern.
    Tipsy Bee är ju din och Susjos favo restaurang om jag inte minns fel. Och doften av rosmarin till den maten - mmmmhhhhhhhh:-)
    Ett härligt bidrag till Skyltsöndag. Tusen tack för det och länken:-)

    SvaraRadera
  6. Åh, sädesärlan har kommit. så ljuvligt...trots kylan! Såklart gillar BP insynsskydden!
    Tipsy Bee, så god mat, jag har inte provar revbenen där ännu, men minns att min man var salig av lycka efter att ha ätit dem! Vattenfallet? Vart fanns det?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Läckra insynsskydd verkligen, vackert på något vis.
    Ståtlig varelse där den fina fågeln, mysigt och fint. :)

    Ha nu en fin måndagskväll.

    SvaraRadera
  8. Kan hålla med att det finns en viss charm med rostiga inredningsdetaljer å annat, men visst är det märkligt, förr skulle man slängt allt rostigt eller putsat upp det. Revbenen ser mycket goda ut, men det var inte många potatisklyftor.....

    SvaraRadera
  9. Tacksam att jag nyss intagit ett grillat kycklinglår, för de där revbenen såg mumsiga ut! Jag blev förälskad i det mulliga biet! Och vippstjärten har jag sett en gång men den smet direkt när jag tog fram kameran! Ett av de viktigaste vårtecknen tycker jag, när sedan svalorna landar, då är det sommar!

    SvaraRadera