måndag 29 april 2024

Igår.....

.....började dagen med regn. (Det vräker ner idag också) Så då passade jag på att baka plommongrottor. 
(Trodde att jag tagit upp en burk plommon i madeira från frysen i fredags - men jag läste för slarvigt, burken innehöll plommonsylt. Så det var bara att tänka i nya banor)

Frampå eftermiddag blev det plötsligt sommar ute. Strålande sol ljumma vindar. Då gick jag ut och  klippte alla rosbuskar och som vanligt "anföll de" och jag fick en hel del riv och stick av de vassa taggarna. 
Röjde även upp i landet där vinrankan står och lade sedan på ny täckbark. 


Tog ju givetvis kaffepaus och njöt av solen. Hade sällskap av Busan som valde att ligga till hälften i skugga.

När man har nybakta plommongrottor så måste man ju bara fika!

Här solar sig mina lila Balkansippor, Primula och en liten Scilla kom visst med också.
Idag lätt träningsvärk av trädgårdsarbetet - men det tar jag så gärna. Bara jag slipper skotta snö.
 

5 kommentarer:

  1. Vad härligt med lite trädgårdsliv och en fika i solen med bästa sällskapet!

    SvaraRadera
  2. Vädermässigt är vi synkade, åtminstone vad gäller igår. Bara enstaka droppar regn här idag, men 15 grader. Värmerekord:-)
    Sedan sysselsatte du dig ju riktigt bra, både när det regnade och när solen kom fram.
    Nästa gång när du gör en fight mot rosorna kanske det underlättar med långärmad och tjocka arbetshandskar;-)

    SvaraRadera
  3. Härligt med go fika i solen ❣️/åsa

    SvaraRadera
  4. Härligt att vädret blev bättre, men inte dumt att baka plommongrottor och sen kunna sitta ute och fika! Ljuvliga blommor i din trädgård!

    SvaraRadera
  5. Plommongrottor så smaskigt :) LYCKA!!!

    SvaraRadera