lördag 30 december 2023

Alina och Valentina....

Två för oss kända servitriser från en annan restaurang vi ätit på många gånger. Men nu jobbade de båda här på Tipsy Bee. Efter lite kramar och kindpussar fick vi ett bra bord.

Modern restaurang med en liten "ringklocka" på bordet som är kopplad till servitrisens armbandsur - supersnabb service.
Mojiton var god
Fish and chips,  som var helt perfekt- jag skojade och sa till maken att den fisken hade även  Mannerström uppskattat.
Ett litet glas likör som avslutning på måltiden. Jag tyckte att den smakade som hostmedicinen Nipaxon -dvs toner av lakrits. 


5 kommentarer:

  1. Åh, vår favoritrestaurang blev det under våra 2 veckor där, underbar service och väldigt god mat! Vi var dit flera gånger! Det enda var att musiken var lite hög för mej, (där var Papis grill perfekt utan musik), men vill man ha god mat och bra service så får man ta musiken också. Så kul att se foton därifrån, tror minsann att min man åt just fish and chips där, och blev väldigt nöjd! Fortsätt njut!!

    SvaraRadera
  2. Perfekt att känna servitriserna, då blir ju servicen kanonbra! Kanske den är ändå, men det blir i alla fall extra familjärt.

    SvaraRadera
  3. Är man stammis så är man. Det har bara fördelar. Tyckte väl att jag kände igen Tipsy bee efter har läst om stället hos Susjos. Ser i kommentaren att hon bekräftar.
    Fish 'n chipsen såg RIKTIGT engelskt goda ut. Och Mojiton - dregel, dregel:-)
    Gillar även den originella "manicken":-)

    SvaraRadera
  4. Så god mojiton ser ut...
    hostmedicinlikör? Ja, det är ju jag bra på också nu för tiden...Ha det fortsatt bra ni båda!

    SvaraRadera
  5. Tyvärr jättesvårt att kommentera. Men jag läser. /Ditte

    SvaraRadera