måndag 11 december 2023

visa uppskattning...

Vaknade i fredags morse av snöröjning. 

Låg där och lyssnade och insåg att det är vår garageuppfart som röjs. (Och grannarnas)
Trots att han röjt snö hela natten på de stora vägarna, så bytte han från stora snöplogen till en mindre maskin och fixade gatans alla garageuppfarter innan alla vi andra skulle ut med bilarna för att åka till jobbet. Så himla schysst granne.

Som ett litet tack för den goda servicen, som görs varje gång det kommer mycket snö, var jag och satte en present för att visa vår uppskattning. 

Vi är bara 9 hushåll på gatan här i ytterkanten av en "avlägsen stadsdel". Inte för att vi springer hos varandra och dricker kaffe, men det finns ändå en sammanhållning. Vissa hushåll har mer utbyte med varandra än andra. 

12 kommentarer:

  1. Så fint! En gest som säkert kommer att värma extramycket i snöröjarens hjärta. Är säker på det! De gör ett makalöst jobb i det tysta. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken omtänksam granne! Och så trevligt av er att ge honom en present direkt. Han måste ha blivit överraskad och glad.

    SvaraRadera
  3. Aha det var dit du köpte öl :) Jag tror bestämt att den uppskattningen gillades :) Du får nu ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  4. Det var Åke som råkade bli anonym, men jag vill komplettera: Den traktorchaffören kommer kommer att återvända.

    SvaraRadera
  5. Så fint gjort. Sånt uppskattas verkligen 💐

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat! Viktigt att visa sin uppskattning ... och jag är säker på att den uppskattas!
    Ha nu en bra start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt men omtänksamma grannar och personer runt sig. Förstår att du ville visa din uppskattning- Kan verkligen tänka mig att din granne blev glad.
    Varm kram från ett skönt Teneriffa.

    SvaraRadera
  8. Wow så schysst! En riktigt fin gest som jag förstår du vill uppmärksamma.

    SvaraRadera
  9. Så omtänksamt, och mottagaren blev säkert jätteglad! Salade ni ihop till kassen eller var det bara du som bidrog?

    SvaraRadera
  10. Den grannen är guld värt! Så omtänksamt av honom och inte minst av dig som gjorde i ordning en "tack-present".
    Du är lite som jag - schyssta grannar ska tackas. För jag menar jag uppskattar en snöröjd parkeringsplats och/eller en avisad bil. Så även jag ska tacka min gulliga granne med ett "julbord på lokal" på torsdag.

    SvaraRadera
  11. Att visa uppskattning är väldigt trevligt och mottagaren lär bli glad.
    Att bara ta för givet att någon ska hjälpa utan att få ett tack är väldigt egoistisk tänkt,
    Kram åsa

    SvaraRadera
  12. Så fint gjort av grannen att snöröja, och så fint gjort av dej att fixa en tackpresent!

    SvaraRadera