tisdag 19 december 2023

traditionsenligt...




12 kommentarer:

  1. Den traditionen har inte vi med oss från Åland, men jag vet att den finns i många delar av Sverige och också i Danmark. Struvor är gott. Glad tisdag! 🤍

    SvaraRadera
  2. Traditioner är något fint och roligt. Dina struvor ser ljuvligt goda ut. Kram

    SvaraRadera
  3. Har aldrig ätit struvor. Har inte varit tradition i vår familj tydligen. Vad smakar de? Liknar de något annat?

    SvaraRadera
  4. Det där såg ju jättegott ut, aldrig sett.
    Får googla på detta.

    Ha en fin tisdag Lillasyster. 🎄🙏🎄

    SvaraRadera
  5. Struvor har jag inte ätit sen min farmor gick bort. Det var hennes specialitet till jul. Å vad jag längtar efter struvor nu! Kram

    SvaraRadera
  6. Så gott! Länge sedan jag bakade några. Men är uppvuxen med dem . Både mamma, farmor och min norska mormor bakade dessa.

    SvaraRadera
  7. Så har det gått ett år igen ... och jag har inte skaffat mig något struvjärn än ... inte i år heller!
    De ser fantastiska ut!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du hör väl min applåd hela vägen från Täby till dig!!!? Så duktig du är. Hoppas du hinner åtminstone provsmaka innan varmare breddgrader ropar på dig.
    Ser att det är fler som inte ätit struvor förut. Trodde jag var ensam om att inte ha testat struvorna...

    PS. Vi har i alla fall likadana Nespresso-maskiner:-) DS.

    SvaraRadera
  9. Ingen tradition här… jag har aldrig smakat struvor även om jag sett dem nån gång på nån julmarknad förr… innan pandemin - för nu är det slut på julmarknad häromkring.
    Kram åsa

    SvaraRadera
  10. De där kallar jag skådebröd, så vackra, men inte till för att ätas, hihi

    SvaraRadera
  11. Struvor bakade min mormor alltid, men sedan hon dog har de aldrig funnits på kakfatet. Tyvärr är jag själv usel på att baka, så vill jag ha får jag köpa.

    SvaraRadera
  12. Tur att det står i kommentarerna att de heter struvor, för det har jag glömt, men tror minsann att jag har ätit dem, och goda är de, så fina de ser ut, mums!

    SvaraRadera