tisdag 12 december 2023

att leka en stund....

....det gjorde jag i lördags.  
Först rörde jag ihop en  saffranspannkaka. Medan den gräddade klart i ugnen så gick jag ut och gjorde en snögubbe. Det var längesen jag gjorde en  snögubbe.
(Saffranspannkaka, som vi åt med lättvispad grädde och hemkokt jordgubbssylt.)

Men lite kul var det allt, har man nu fått så här galet med snö så får man ju hitta på något.
Nu vart den inte lika avancerad som de som bästakompisens dotter gjort. 
Jag gillar hennes nytänkande vad gäller snögubbar.


8 kommentarer:

  1. Klart en ska ha en snögubbe när snön envisas med att ligga kvar. Väldigt kreativ dotter din kompis har, imponerande! Önskar dig en skön tisdag, vi har 15 grader nu på morgonen, så varmt brukar vi inte ha innan solen går upp.

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med nytänkande och den snögubbe din kompis dotter gjort var just det. Men jag gillade även din.
    Här är jag långt från snö och kyla, idag +25, men visst finns snögubbar att tillgå. Dock inte gjorda av snö.
    Önskar dig en skön tisdag

    SvaraRadera
  3. Fin snögubbe du gjort ... men jag måste nog säga att din systerdotters är ett strå vassare :)
    Saffranspannkaka ... mums! Det var länge sen :)

    SvaraRadera
  4. Min kommentar försvann visst. Jag gillar din systerdotters uppochnervända snögubbe, men är lika imponerad av din. Kram

    SvaraRadera
  5. Har aldrig sett en snögubbe som står på huvudet! Helt fantastiskt gjort! Kompisens dotter är inte bara väldigt kreativ, hon ser ut att vara civilingenjör också. Tänker på utformningen av benen. Tekniskt väldigt avancerat tycker jag.

    Din snögubbe ser mera ut som en snögumma, lite fulsöt och sympatisk;-)

    Dessa snögubbar är de första jag sett på år och dag. Vi har två dagis i vår förening. Barnen där bygger aldrig snögubbar. Det var faktiskt bättre förr måste jag säga.

    SvaraRadera
  6. Det är nog första gången jag ser en upp och nervänd snögubbe. Så kul! Om man inte är på lekhumör så blir man. Din snögumma är också jättefin. Härligt är det att leka.

    SvaraRadera
  7. Jättefina snögubbar, inte minst den upp och nervända!

    SvaraRadera
  8. Här fick jag se din fina snögubbe. :-)
    Kul med lite nya varianter på snögubbar.

    SvaraRadera