fredag 22 december 2023

färgsprakande fredag #32

Mina vintermössor.... 
Den här första är en riktig favorit.  Den har inslag av ull, vilket är perfekt då det är kallt och blåsigt.

Samma som Skidskyttelandslaget.

Den här köpte jag en höst på Gran Canaria också väldigt skön,

Denna passar perfekt under cykelhjälmen på senhösten och vårvintern då temperaturen är låg. 

Sen kommer tre mössor som mamma gjort till mig, alla färgsprakande sköna och fina.
Denna lila randiga hade jag då jag åkte tjejvasan.

Den här lila garnet har reflextråd  i sig så mössan syns bra i mörkret.


Det är bara att välja mössa efter väder och humör!

Jag kör 52 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!

Finns inga regler, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig mössmix! En för varje dag i veckan om du vill :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, så många fina grann mössor du har. Just nu har jag bara solhattar men det har ju sin förklaring.
    Möss-rik kram!

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en massa färgglada mössor! Det är fler än vad jag ägt totalt under mitt liv :) En härlig fredag önskar jag dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken färgsprakande tråd rakt igenom :) Den där första mössan har jag också, fått den av en skridande kompis på elitnivå, typ några år sedan kommer jag på :)

    SvaraRadera
  5. Mössor kan man ju inte ha för många av, är de dessutom snygga så är det ju perfekt.

    Ha en fin fredag nu.

    SvaraRadera
  6. Snygga mössor. Det behövs verkligen den här årstiden. Kram

    SvaraRadera
  7. Hade glömt att det är fredag och färgsprakande fredag med Lillasyster 😅 men än har jag möjlighet att hänga på… kanske hittar jag nått skoj i Vilhelmina som sprakar av färg 😄
    Fin mösskavalkad 👍
    Ha en fortsatt fin fredag kram åsa

    SvaraRadera
  8. Så fina mössor och mössor med färg piggar upp extra mycket. Nästan så det skulle bli svårt att välja.

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga mössor med många olika färger, bara att välja efter humör eller väder! En sak är säker att dom behövs när det är vinter! :)
    Önskar dig en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken färgsprakande fredag det blev. Så många mössor du har. Häftigt med en reflexmössa. Kan behövas i vintermörkret.

    SvaraRadera
  11. Vilken läcker och färgsprakande samling av mössor du har:-) Var du med i några landslag? Det verkar ju så. Eloge! Då är du ju en kändis utan att jag vet om det.
    Sedan ser jag en mössa med en cykel också. Är det kanske makens;-)
    Älskar de virkade mössorna och den sista stickade lila mössan med reflextråd. WOW säger jag bara.
    Har "bara" två mössor som jag fick i present och som jag aldrig haft på mig. Jag går uteslutande med huvor av olika slag, men åt andra sidan gör jag ju inga löparrundor heller;-)

    SvaraRadera
  12. Åh, glömde helt bort färgsprakande fredag... min gran hade ju kvalat in idag, sorry!
    Den första mössan, ser ut som lite kurbits där, är det från svenska skidspelen tro?
    Så fina mössor!

    SvaraRadera