torsdag 28 december 2023

strulig......

.....var resan ner hit.

Vi hade föreställt en taxi och den kom i god tid. (En minibuss kom det.) Men det gick inte att öppna passagerardörren. Den var helt fastfrusen. Koffertluckan var i ett så rostigt och dåligt skick att jag inte vågade att stänga den. (Jag hade skämts ihjäl att hämta upp kunder i en sådan bil) Vi fick sitta fram hos chauffören- tur att det fanns tre bälten fram.
Glashalt väglag och en högst oerfaren förare, det var nästan så att jag bad om att få köra. Ute på motorvägen slutade spolarvätskan att fungera (antar att det frös i munstycket pga för mycket vatten i blandningen) Så noll sikt..... Jo, vi kom ju fram  helskinnade till flygplatsen.  Chauffören talade om att han fått ta en reservbil då många bokat taxi och att han bara hoppade in och körde lite nu och då. (Jag såg att han lagt sin telefon över hastighetsmätaren och i tfn hade han vägbeskrivningen till flygplatsen. I min värld ska inte en taxichaufför behöva gps till flygplatsen.) 

Incheckningen gick smidigt.
Planet var dock över 30min försent vid starten.
(Flyget behövde avisas och tankas då det kom fram till vår flygplats efter att det flugits ner från Borlänge- jag tyckte att de sa Borlänge)
Väl på planet flöt allt på bra. Mycket god mat serverades, en krämig och mycket smakrik risotto och saftig kyckling. Till dessert en liten äppelpaj.
Vi landade runt 21
Våra väskor kom bland de första.  Men då vi skulle med transferbussen fick vi vänta  nästan en timma på att få åka ifrån flygplatsen. Den tänkta bussen hade gått sönder. Tillslut dök en buss upp med en vansinnigt arg busschaufför. 
En helt galen bussresa.

Väl på hotellet talar killen i receptionen om att hissen mellan våningsplan 9 och 5 är urfunktion. Men att hissen mellan 5 och 1 funkar.  Vi bor på våning två, så det var bara att bära väskan från receptionen från våning 9 och ner till 5 för att sedan ta hissen sista biten.
 
När vi öppnade dörren till vårt rum blev vi överraskade, för där stod makens cykel. Vi visste att den skulle leverars till hotellet, men inte att den skulle vara där före oss. Så himla schysst av företaget som sommarförvarat den.
Vi ställde väskorna och  gick och åt kvällsmat. 
Entrécote med bea blev det. Sen somnade vi gott.

12 kommentarer:

  1. Jösses det var onekligen en intressant resa ner! Inte så minnesvärd kanske men ni lär inte glömma den tänker jag :)

    SvaraRadera
  2. Ja, den resan kommer ni nog aldrig att glömma. Men slutet gott, allting gott som man säjer. Njut och ha en fortsatt skön semester. Kram

    SvaraRadera
  3. Läskig början på resan, men nu kan det bara bli bättre 😅
    Kram åsa

    SvaraRadera
  4. Åh harreminje vilken skräckresa till flyget! Men sen blev det ju bra.
    God fortsättning 🎀

    SvaraRadera
  5. Testar! Hopplöst idag att kommentera från både dator och telefon. / Ditte

    SvaraRadera
  6. Ja den resan, eller rättare sagt första delen av resan lär ni ju inte glömma i första hand. Mest skrämmande var nog taxifärden. Vet inte vilket taxibolag jag ska gissa på, men Über eller Bolt ligger nära till hands. Hoppas att ni får en bättre "variant" när ni kommer tillbaka, vilket ju dröjer ett tag;-)
    En av mina grannar kör taxi ibland. Han berättade att både interiören och exteriören på bilarna har blivit sämre sedan han började köra taxi för 10 år sedan.
    Himla schysst av företaget att ställa cykeln inne i lägenheten. Vilken service. Himla snygg cykel också.
    Och den entrecôte borde nog räckt till er båda två eller;-)
    Fortsätt att NJUUUUUTA!!!

    SvaraRadera
  7. Ja, den resan till flygplatsen glömmer ni inte! Nu hoppas jag dock att ni har det underbart!

    SvaraRadera
  8. Vilken resa från start :) Men tur att cykeln kom fram, men vart är din ;)

    SvaraRadera
  9. Oj vilket strul och jag förstår att du helst av allt velat bytt plats och kört själv! A-O som Taxi chaufför att veta vart Flygplatsen ligger utan GPS, även andra viktiga instanser. Skäms på den chaffisen... (Jag har själv kört taxi o därav kan säga detta).
    Men skönt att cykeln var på plats när ni kom fram, något positivt i allt strul.

    Ha en semester! Kram

    SvaraRadera
  10. Oj ... vilken konstig start ni fick på resan. Riktigt läskig! Bra att det gick bra och bra service att cykeln var på plats!

    SvaraRadera
  11. Oj, det var en hel del bekymmer där med resan, men allt löste sig till sist. Jag hade nog hunnit äta upp alla naglar och halva fingrarna i frustration! Kram

    SvaraRadera
  12. Marktransporterna strulade verkligen.
    Men bra service att cykeln fanns på hotellrummet.

    SvaraRadera