lördag 8 juli 2023

9 år idag

Idag är det nio år sedan jag satt här på köksgolvet och såg när mamma Smulan födde 4 söta kattungar.  Busan blev kvar här hos oss. (Smulan fick vi tyvärr avliva strax efter kastreringen då njurarna slutade att fungera)
Söta tassar på Buset.
Här fixar hon till pälsen. 
Vi firar födelsedagen med hembakt banankaka och  födelsedagskatten själv ska få räkor. 

Jag gissar att hennes syster Cajsa firar med en liten bit falukorv.....för det är hennes favorit. 
Även Cajsa har vita tassar och hon bor i  Småland hos en god vän till mig.

(de andra två systrarna lever inte längre - bilar är farliga) 



10 kommentarer:

  1. Tänk vad tiden går. Klappa fina Busan från mig och gratulera. Ha ett trevligt kalas! Kram från en solig Östergård

    SvaraRadera
  2. Underbart att få dela hennes liv, en ynnest att vara med vid födsel och sedan följa livet. Hoppas ni får många fina år tillsammans till och att hon får räkor är ju en fantastisk fin present!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till finaste Busan. Och så fint firad hon blir. Fina minnen du har från den dagen hon föddes. En ynnest att få vara med då.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till Busan, en bemärkelsedag värd att fira mer än andra kan jag tycka.

    Mjau!! :)

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  5. En "barnrik" kattfamilj som du såklart har järnkoll på:-) Stort GRATTIS till fina Busan med de vita tassarna. Å räkorna går säkert ned:-)

    SvaraRadera
  6. Stort Grattis till Busan idag, hoppas hon uppskattade räkorna! Så fina bilder!

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott till finaste Busan! Hipp, hipp, hurra!

    SvaraRadera
  8. Även jag tittar in i efterskott och grattar charmiga Busan till nio-årsdagen, Nio hurrarop kommer här över Atlanten norrut.
    Så fina foton, så fin historia du ger. Grattis till sötaste Busan! 🤍

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott! Många katter älskar räkor, mina har inte fattat grejen och istället valt t.ex makrill. Kräsna kan de också vara de små liven

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott, Busan!
    Det lät smarrigt med räkor, hälsar Flisa.

    SvaraRadera