söndag 23 juli 2023

skyltsöndag # 428

När jag skulle gå över stora vägen i veckan så skyltades det om viltolycka.

Här håller jag i skylten som satt i pionen jag köpte på rea i veckan.  'Pink Ardour' en sådan där cool pion som byter färg under blomningen.  Nu håller jag tummarna för att den vill blomma redan nästa sommar. 


Väggmålning i parkeringshuset Baggen - så målningen passade ju extra bra =)
Skyltar till sist med en pärontårta vi åt bakom kyrkan i Säby i tisdags. Hittade bord och stolar, antar att de tillhörde kyrkan. Träffade mamma, pappa och stora trollungen halvvägs till Småland och med mig hem fick jag stora trollungen som bott hos dem i en månad. 
Jag tog ett badlakan till duk och jag hade med mig glastallrikar och tårta. (För jag hade räknat med att ha koffertluckan till bord och stående fika i blåsten- och då fungerar ju porslin bättre än engångs tallrikar - men nu hade jag ju turen att upptäcka bord och stolar)
 Mamma hade fixat kaffet. Ett trevligt kafferep som sig bör när det varit födelsedag (det var pappas födelsedag vi firade).

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:
http://bp-computerart.blogspot.com/

Bonusbild tagen i min Icabutik












11 kommentarer:

  1. Så tråkigt med en viltolycka. Lycka till med din 'Pink Ardour' nu. Vilket suveränt kafferep! Grattis till pappsen, pärontårta måste ha smakat suveränt :)

    SvaraRadera
  2. Kul målning! Parkeringshus brukar annars vara så trista. Hoppas du visar färgskiftningen på pionen nästa år. Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar när de målar annars så tråkiga platser, som t.ex. parkeringshus. Mysig fika, har nog aldrig ätit pärontårta.

    SvaraRadera
  4. Pärontårta! Aldrig tänkt tanken ens, men såklart, det måste vara gott. Trevligt fika med dukning. Viltolycka trist. Fina målningar!

    SvaraRadera
  5. Önskar verkligen lycka till med den växten, ibland saknar jag faktiskt trädgård trots allt.
    Parkeringshus är ju oftast trista byggnader, fint där tycker jag.

    Pärontårta har jag aldrig provat, låter ju spännande.

    Ha det bäst nu Lillasyster. :)

    SvaraRadera
  6. Spännande med din nya pion! Å snyggt skyltat med baggar och kaffekalas, pärontårta lät spännande!

    SvaraRadera
  7. Den avslutningen av inlägget var då helt i min smak!
    Sedan undrar jag varför man har en magnetremsa med "Viltolycka" på bakluckan. "Övningskör" är ju vanligt, men viltolycka...
    Rosa glöd heter alltså din nya pion. Håller tummarna att den glöder rejält nästa år.
    Så kul med en "tårtpicknick" i det fria. Bra med sittgrupp utanför en kyrka. Det var nytt för mig. Stort GRATTIS till din pappa, som så ofta hjälper dig med "tekniska lösningar" bland annat med din jeep om jag minns rätt.
    En toppen Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Snyggt skyltat! Och visst håller jag nu tummarna för din nya pion.
    Viltolyckor är alltid trista men svåra att undvika.
    Log över ert trevliga kafferep och pärontårtan, liksom riktiga tallrikar och bestick. Fint att fira lite i efterskott.
    Tankar och varm kram

    SvaraRadera
  9. Det visste jag inte att det finns magnetskyltar med ordet "Viltolycka" men det är ju bra att man har tillverkat sådana så att medtrafikanterna vet vad som har hänt.
    Det lät spännande med pionen som byter färg. Kände inte till den sorten.
    Fin och passande väggmålning i parkeringshuset.
    Så trevligt med födelsedagsfika utomhus och så bra att ni hittat ett sätt att mötas, trots långt avstånd. Tårtan ser god ut.

    SvaraRadera
  10. Den pionen verkar vara en trevlig pion. Vet att du lägger ut den så småningom när den har kommit igång.
    Bra skyltat idag igen!

    SvaraRadera
  11. Grattis till pappa! Vilken fin tårta han fick! Gillade parkeringshusets bääään väldigt mycket, ser så snälla ut. Usch för viltolyckor, de slutar sällan väl...
    Lycka till med nya fyndet!

    SvaraRadera