söndag 16 juli 2023

skyltsöndag #427


Skyltar inne på glassrestaurangen Smultronstället i Söderköping.
Bilderna är tagna tidigare i sommar.


Bilder från veckan när jag satt och väntade på lots.


Hade bakat bullar och skulle  åka med några till syrran med familj. 
Satt nog 10 min och inväntade lotsen, och det doftadekanelbullari hela bilen. 

Ett nytt spår i motionsspåret.

Hittade en söt skylt utlagd i skogen bredvid spåret. 

5km i ett virrvarr. En privatperson har tagit sig tid att spåra upp 5km med fina skyltar och  snitslar. Det är stor snubbelrisk på sina ställen. Men ändå trevligt att kunna altinera det annars  2.2km långa elljusspåret.

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:
http://bp-computerart.blogspot.com/

11 kommentarer:

  1. I "min" skog finns bara skyltar som visar ridvägar. Resten av slingorna är färgkodade. Vilken mysig doft att ha i en bil...men farlig. Jag hade inte kunnat låta bli att smaka. Kram

    SvaraRadera
  2. Nybakade kanelbullar! Oh, det hade jag med mig en gång när vi åkte till Dalarna och det var nog 55 år sedan!

    SvaraRadera
  3. Frugans dotter bor ju i Söderköping så hon har nog varit där antar jag, frugan ville gå dit en gång när hon var på besök, det var en rejäl kö just då så det blev inget av med det.
    Men berömt ställe är det ju, ett av de bästa har jag förstått.

    Fint skyltat lillasyster. :)

    SvaraRadera
  4. Smultronstället såg lockande ut :) Nybakade bullar vilken känsla du måste haft i bilen där :) Lots tänkte jag: Kör du lastbil eller något... men förstod sedan varför denna fördröjning. Trevligt att en privatperson har tagit sig tid att spåra upp den sträckan. En fortsatt trevlig söndag där i söder :)

    SvaraRadera
  5. Kanelbulle doft är den bästa, fanns den som parfym skulle jag köpa 😄
    Samma lika när jag går förbi stånd för det säljs popcorn, den doften…

    Gillar intiativet att dra en ny slinga 👏

    Med tanke på min och Js familjekonstellationer så skulle det vara fullt möjligt att Elins bröder var min systers barn 😅
    👋 åsa

    SvaraRadera
  6. Vilken slingrig slinga!
    Nybakade kanelbullar ... mums!
    Smultronstället är ju trevligt, men jag brukar nöja mig med en enklare strut "runt hörnet" :)

    SvaraRadera
  7. Smultronställets skyltar och glassen är båda två nåt utöver det vanliga. Ja, det är dina bullar också. Lyllo att ha en sådan fin lillasyster som dig:-)
    Otroligt att en privatperson tar initiativet och stakar upp ett nytt motionsspår och dessutom gör skyltar. Det har jag aldrig sett förut. Gissar att hen hade väntar i år och dag att kommunen skulle få häcken ur vagnen, men så hände det ingenting, och då tog hen saken i egna händer. Eloge!
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  8. Nu har jag önskat dina nygräddade bullar hela dagen :)

    SvaraRadera
  9. Tänk vad många skyltar det finns. Du hittar nya varje vecka. Och bullarna som du hade bakat ser ljuvligt goda ut. Kan tänka mig att de blev uppskattade. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  10. Glassrestaurang låter gott! Jag hoppas att en sån snart öppnar i stan för här finns glasstillverkare.
    Bullarna ser goda ut och tradigt att behöva vänta på lotsen.
    Bra initiativ av personen som märkt ut spåret även om det kan innebära en del risker att använda det.

    SvaraRadera
  11. Så bra att det stod en liten varning för var man ska sätta ner fötterna, har ju råkat illa ut några gånger när jag spanat efter bär och svamp o inte sett trädrötter som slingrat sig på stigen. Finfina skyltar, mest gillade jag den om leendet, något jag försöker leva upp till faktiskt! Det fixar även jag med min snåla budget! Kram

    SvaraRadera