fredag 21 juli 2023

färgsprakande fredag #10

Då är vi halvvägs med temat färgsprakande fredagar.

De första bilderna bilder kommer från veckans morgonpromenader.
Gula Slåttergubbar vid vägkanten. 

En ros mitt ute i ingenstans.

Än finns det jordgubbar att köpa. 
Avslutar med två bilder från trädgården. 
Min Busksolros och i bakgrunden min perenna Luktärt.
Jag kör 20 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!
Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!




10 kommentarer:

  1. Oj vad tiden går fort. Mums med jordgubbar :) Solrosor är så vackra, i år får vi nog ingen trotts fåglarna sprätter frön överallt där dom flyger fram. Gula Slåttergubbar var något nytt för mig. Din Busksolros är den planterad eller? Fint fotoobjekt :) En fortsatt trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Färgsprakande verkligen! Jag blir glad av färg så det passar mig utmärkt att kika in på de som deltar i det här, ibland får jag till det, men har Hoppa på tåget för lördagarna i fokus.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga färger på badpoolen, samt dom fina gulablommorna som lyser så härligt som solen. En vacker ros i all ära som både är vacker och doftar ljuvligt gott!

    Mumsigt med jordgubbar, det är tur att våra jordgubbar finns kvar här ännu, då vi inte har lika varmt som i andra länder som de importeras ifrån lagom till Midsommar.

    Underbart vacker busksolros och med de fina perenna luktärter!
    Även jag har luktärter vid min balkongdörr, doftar härligt hit in när man öppnar dörren.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Tog du ett dopp där i färgglada poolen kanske :-) Härlig blomprakt du visar - en blir glad! Jordgubbar är ju jordgubbar; så gott! Som ungdom plockade jag några somrar - åt första dagen sedan inget alls.
    Jag hänger med resten av sprakenade fredagar. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Deltar i ditt färgsprakande tema idag, med djurliga motiv. Busksolrosen var maffig, aldrig sett en tidigare! Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Inte vill jag missa den färgsprakande fredagen. Och jag tittar in till flera som är med. Jätteroligt att se de olika bidragen. Är med för egen del men inte så att den syns.
    Tycker ditt bidrag är fint varierat och blir glad av att se bilderna.
    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  7. Färg fängslar och jag hade tänkt hända på… får se om jag gör ett inlägg till 😅
    Bra fångat och den där rosen mitt i spenaten 👏
    /åsa

    SvaraRadera
  8. Absolut färgsprakande:-) och mina favon är dina blommor.De ser så happy ut, speciellt solrosen:-)
    Å visst finns det fortfarande jordgubbar att köpa. Vid närmare eftertanke säljs gubbar hela året nuförtiden...

    SvaraRadera
  9. Härligt färgsprakande inlägg! Å nu fick jag veta vad de gula blommorna som nästan ser ut som maskrosor heter: Gula slåttergubbar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Har hängt på och gjort dagens andra blogginlägg 😄
    /åsa

    SvaraRadera