tisdag 4 juli 2023

summerar....

 ...31+143+63+74+154+81+26= 572

Vad är det då jag räknat ihop? 

Jo, det är varje vissen pion jag klippt bort och slängt i komposten.

(7 gånger har jag under säsongen gått runt med sekatören och tagit bort det som vissnat, varför jag började att räkna dem det vet jag inte.)

Men än finns det tre sorter som blommar.....om de inte blåste sönder igår.



Jag inte räknat in de blommorna som jag gjort buketter av. 

Kan bara konstatera att pioner är villiga att ge glädje, både i bukett och i trädgården i över en månad.


9 kommentarer:

  1. Vår vackra pion ligger numera som utspridda blad på altanen. Regn och blåst har varit förödande.

    SvaraRadera
  2. Oj ... det var många pioner det!
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  3. Pioner är bland de vackraste blommor jag vet. Jag har bara en buske och snart har jag ingen. Kram

    SvaraRadera
  4. Jo, man får ju hålla efter de små skapelserna så de håller längre.
    Hoppas blåsten inte förstört resten nu bara.

    Ha det bäst Lillasyster.

    SvaraRadera
  5. SÅ synd att så många pioner har förfarits! En SÅ vacker blomma till glädje, hoppas du får ha kvar resten.

    SvaraRadera
  6. Hade en gång en pion men det var för länge sen 😅 vi planterade den och den växte och var fin men så skulle vi dra in kommunalt vatten och exakt precis när pionen växte skulle det grävas, efter flytt och omplantering så dog min rosa pion… detsamma gjorde ett äppelträd men det andra fixade flytten 👏
    Du har tur med Dina blomster 🤩
    /åsa

    SvaraRadera
  7. Jösses så många pioner!

    SvaraRadera
  8. Nu var matte mitt sämste ämne i skolan. Så jag förstår inte riktigt totalsumman 572. För inte har du väl klippt bort 572 vissna pioner. Eller ja, varför inte. Du har ju ett stort antal olika sorter, så det blir nog ett stort antal. Kul att du började räkna ihop vissna pioner - hahaha:-)

    SvaraRadera
  9. Pioner är verkligen favoriter, Och fantastiskt så många du har och kan glädjas åt. Jag köper då och då hem några bara för att jag gillar dem.

    SvaraRadera