söndag 9 juli 2023

skyltsöndag #426


Busan hälsar och tackar för gårdagens gratulationer. 

Nu till skyltsöndag!




Jag är kattvakt till två innekatter/raskatter, lördag till tisdag lunch. De behöver tillsyn 4 gånger om dagen pga. att den ena katten har diabetes och ska ha mat på bestämda tider 4ggr om dagen. Det är 7km enkel cykelresa så det blir några mil....

Jag skyltar med presenterna som stod bredvid kattmaten då jag kom dit igår och sedan hittade jag en bra skylt i kompisens kök:   

Fick också ett kort på fina Cajsa igår,  hennes omtänksamma Husse hade dukat så fint med blommor till födelsedagsmaten...jag vet att den katten har det lika bra som Busan.


Åke med bloggen: https://nacka144.se/
Var lite nyfiken på vad jag hade för "mätare" då jag i veckan lade upp min lilla cykeltur.
Det är en app från Garmin jag använder mig utav. 
Min cykeldator-gps/mitt aktivitetsarmband och min pulsklocka är av märket Garmin och när jag har startat/avslutat min aktivitet på respektive enhet så laddas allt upp och sparas i Garmin Connect - där man även kan synka ihop det med Strava.
Både i Garmin Connect och Strava kan man följa sina kompisar om man vill, eller så lagrar man allt helt anonymt - jag har gratisversionen. Min bästa kompis och jag sporrar varandra till rörelse fast att vi bor 16mil från varandra. 




Här är en skärmdump från telefonen där mina enheter syns och vilka som för tillfället är anslutna.
ns




Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:
http://bp-computerart.blogspot.com/

12 kommentarer:

  1. Vad fint med blommor till kattens födelsedag! Och den där skylten tycker jag är superbra, hos mig hade dock "jag" syftat på maken, för jag hanterar ytterst sällan dammsugaren.

    SvaraRadera
  2. Det var ingen dålig födelsedagsuppvaktning den kissen fick! Du är verkligen flitig. Jag är imponerad. Kram

    SvaraRadera
  3. Bra ordspråk det med dammtussarna :)
    Fina blommor till Busans syster!
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  4. Ha ha bästa skylten är ju den med dammtussarna, där håller jag med till fullo :) Vilken cykling det skall bli för dig :) Vad kattens ägare ska vara lycklig för dig. Tack för länken och tipset på APP:en. Cykla nu försiktigt samt önskar dig en fortsatt trevlig söndag.

    SvaraRadera
  5. Såklart man ställer upp för bekanta som har katter, fattas bara.
    Mandelskorpor...mums...det är riktigt gott det.
    Har bara en gratisvariant i min mobil som räknar steg och trappor, går aldrig i trappor men den omvandlar det på något vis...jösses.
    Den håller även reda på så att jag inte glömmer min medicin, bra att ha.

    Ha en fin kväll nu och hälsa katterna. :)

    SvaraRadera
  6. Dina skyltar är helt i min smak:-) Inte bara att du får en massa flytande och fast godis, du får ju en himla massa motion på köpet också.
    Tycker att du är en pärla att åka till katterna fyra gånger/dag vid bestämda tider. Du är en riktig vän. Men det vet nog din kompis:-)
    Skylten med dammtussarna älskar jag. Kunde inte ha sagt det bättre om man säger så;-)
    Och du hade såklart rätt - Cajsa fick falukorv som födelsedagsmiddag.
    En härlig Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken.

    PS. Garmin har jag hört talas om... DS.

    SvaraRadera
  7. Mycket "goda" skyltar, sådana som jag gärna skulle vara med och dela. Så fint att ha dej till kattvakt, skulle kännas verkligen tryggt. En av orsakerna att vi inte tog flera katter i vårt liv var just den biten, att vi inte ville fara bort när vi inte hade någon kattvän liksom du som kunde titta in till våra katter på bestämda tider. Jag har missat några inlägg, ska bläddra bakåt i livet en stund, gratta din fina Busan etc.
    Ha det gott, vi syns snart i föregående inlägget! 🤍

    SvaraRadera
  8. Oj, det var en bit att cykla till missarna! Jag har börjat ge Daniel mat 4 ggr per dag för det märks att han då mår bättre i magen och får inga blodsockerfall. Hoppas du slipper regnskurar under dina cykelturer. Jag var ofta kaninvakt under somrarna när jag bodde i Fredriksberg, då var jag först ute o samlade växter till dem att äta och sen gick jag bort till gården, två gånger om dagen, Inga 7km men kanske 2. Allt gör skillnad. Jag klarar mig med bara stegräknare, vill bara ha koll att jag går mer än 10.000 om dagen och det slår jag med råge nu efter flytten då jag har så många fler promenadvägar att välja bland.

    SvaraRadera
  9. Synd Du bor så rackarns långt bort… annars hade Du lätt kvalat in som godkänd katt & hundvakt, problemet är ju att finna någon man litar på.

    Tyvärr så är nånting fel med Vår Lilla Fru Katt 🐈‍⬛ och i morgon ska jag försöka jaga rätt på en veterinär - helst inte mer än 10 mil enkel väg då kissmissan inte är van bilåkare - hem lär hon inte följa med levande - hennes päls har liksom börjat lossna från huden och det blir som ”vingar” för pälsen släpper - kan icke förklara.

    Förhoppningsvis svarar den lokala veterinären i morgon.

    Bra skyltat 👍
    /åsa

    SvaraRadera
  10. Fina och goda presenter.
    Gillar skylten i din kompis kök. :-)
    Så fint med blommor till Cajsa på födelsedagen.

    SvaraRadera
  11. Ja, vad gör man inte för sina kattvänner, i den mån man kan!
    Jag är en stor kattälskare och har haft både bondkatter och raskatter. Men det kräver pass och nu funkar det inte för mig.
    Många godsaker där, både till katt och till dig 😍

    SvaraRadera
  12. svar Jag har ingen aning 🤷‍♀️ jag såg i torsdagskväll att hon var tovigare än vanligt men upptäckte då att pälsen släppt på ”bröstet” tänkte att hon kliat sig… men igår lördag var det värre. Ingen aning ifall det han vara skabb - borde hon inte ha smittat hundarna då?
    Men eftersom hon är utekatt och inte social 😜 så är det inte lätt för någon främmande att undersöka och behandla - hon är ju 19 år - så jag tänker att det bästa är att låta henne somna in och inte behöva utstå en massa. Men det beror ju på vad veterinären säger.
    Vi hörs när jag vet något.
    Go natt
    /åsa

    SvaraRadera