fredag 4 augusti 2023

färgsprakande fredag #12


Bilder från sommarens morgonpromenader

Nyponros
smörblommor


....den här kan jag inte namnet på men jag tror att det är en gammal trädgårdsväxt. Växer precis utanför tomtgränsen på en utav mina promenadslingor.

Gul dahlia
 
En fin plantering nere i ett bostadsområde, den agerar också  betonsugga- för att förhindra infart med bil.


Kärringtand och renfana vid vägkanten


Fick sträcka på mig och fota in över en häck.... fina solrosor.


Passerar ofta den här lyktstolpen, då vet man att det är ca 1km hem.



Jag kör 20 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!
Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!


9 kommentarer:

  1. Vilken tuva av kärringtanden där! Solrosbilden är läcker där de står i sina krukor. Färgsprak i varje bild!
    Jag har fått med mig dina 3 inlägg före detta, så mysigt och rogivande. Katten rost på cykeln där i din trädgård är superhärlig!
    Trevlig helg :-)

    SvaraRadera
  2. Massor av färg och jag lyckades också hitta en del färg till idag. Jag tycker det vore roligt om du ville fortsätta efter dina tänkta 20 veckor, färg behöver vi alla och nu har jag ju fått in farten och rutinen :) Favoriten hos dig idag är solrosorna. Så enkelt och stilrent. Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Härliga gula blommor rakt igenom, men även de röda bollar i lyktstolpen är otroligt vacker.
    Katten på rostiga cykeln var läcker! (Vet det var i tidigare inlägg) men den fick följa med i detta inllägg! :)

    SvaraRadera
  4. Vackra blommor som piggar upp denna fredag. Och härliga bilder! Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag efterlyste solrosor häromdagen i trädgården, frun pekade på en som knappast kommer upp. Nu var det tydligen mitt problem... ja den där pergolan jag var sen med, hon antydde jag skulle trampa omkring när jag svetsade ihop armeringsjärnen och sod på stege. Otroligt vackra nyanser du fått igop.

    SvaraRadera
  6. Vackert återigen Lillasyster.
    Att förhindra infart för bilar är ju nödvändigt, en del kör ju som galningar.

    Ha det bäst nu. :)

    SvaraRadera
  7. Det är inte bara färgsprakande i din trädgård, du verkar bo i ett riktigt färgglatt område.
    Absolut älskar bilden med solrosorna. En höjdare.
    Suggan är väldigt fin och det är lyktstolpen också. Är det riktiga blommor? Vackert! Undrar bara hur man vattnar blommorna. Okej, i år var det ju i och för sig inget större problem...

    SvaraRadera
  8. Ett härligt färgsprakande inlägg! Här har det dock varit en väldigt grå och regnig dag tyvärr..men vi har mest suttit i bilen på väg hem...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Massor av sprakande färger här hos dig. Jag hann inte med igår men kommer igen...
    ha det gott!

    SvaraRadera