tisdag 8 augusti 2023

murken

Den här hemsnickrade odlingslådan har gjort sitt.
Kryllade av myror i det murknat träet.

När lådan var borta var det dags att snygga till det lite.
Grävde mig neråt och i vanlig ordning så breddade jag det lite också.

Mina miniträd fick flytta från sina krukor och ner i jorden nu.


Gula solhattar har fått flytta hit, men också Axveronika.

För att få jorden att ligga kvar så satte jag en stenkant.

Två sorters luktvioler inhandlades och även några plantor av lavendel.


Den gamla lådan sågades i lagom bitar för att kunna transporteras i jeepen till tippen.











7 kommentarer:

  1. Vad du kan och orkar mycket. Du är verkligen flitig som en myra!

    SvaraRadera
  2. Vad du vill säga är att du har förstört ett väl "inbott" insektshotell;-)
    Snyggt med stenarna där, det lär inte ruttnar. Kanske får de lite "patina" i form av mossa framöver.
    Fina nya planteringar. Du är otrolig:-)
    Och just därför ska du få den här länken. Gissar att du kommer att dregla. DSet gjorde jag i alla fall.
    https://byblixtra.se/oppen-tradgard-del-3-2/

    SvaraRadera
  3. Så bra det blev! Har man inget att göra, så skapar man något ... och det behövdes ju! Hade tänkt hälsa på dig någon gång i sommar, men som vanligt har jag svårt att "få ändan ur" ... slutar du tidigt någon dag, eller börjar sent? Ja om du vill ha besök alltså :)

    SvaraRadera
  4. Trä har ju en viss förmåga att förmultna efter en tid beroende på vilket material det är.
    Fint planterat där och med stenkanter så håller det ju hur länge som helst.
    Ha en fin afton nu. :)

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev med stenarna. Och troligen slipper du myror här.

    SvaraRadera