söndag 13 augusti 2023

skyltsöndag #431

Idag skyltar jag med stadens nya simhall.
Det här blå armbandet är mitt årskort till motionssim. (Förr var årskorten i kreditkorts form)
Armbandet är "magiskt" det släpper in mig i simhallen då jag blippar det mot ingången. Det låser och låser upp det skåp jag väljer i omklädningsrummet
En ny badmössa har jag också införskaffat. 

Det är sko fritt efter att du passerat in genom ingången.




Inne i damernas omklädningsrum finns även avskild omklädning för den som önskar det.
(Jag tittade inte in där, men jag antar att det finns duschar där inne också eftersom det är obligatoriskt att duscha och tvätta sig innan badet.)



Här lyser det grönt och skåpet är ledigt.

Lyser rött då jag bytt om är klar för att ta mig till bassängen.

Jag var helt själv en morse, så då passade jag på att fotografera.


 Den här veckan har jag simmat 2100 m, simkonditionen är inte riktigt där ännu. Jag har ju inte varit och simmat sedan innan pandemin. Den nya simhallen invigdes nu i våras. Ett stort parkeringshus ligger i anslutning till badet med det passande namnet Neptunus.


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:
http://bp-computerart.blogspot.com/













16 kommentarer:

  1. Vilket lyxigt, fräscht och fint badhus. Härligt att du har kommit igång med simningen igen. Simma lugnt!

    SvaraRadera
  2. Vilket fräscht badhus och stort verkar det också. Riktigt smart med det där armbandet. Kram

    SvaraRadera
  3. Men så roligt att få följa med till nya badhuset och se allt nytt, som armbandet, som ersätter badkortet. Det är riktigt fint och bra med flera informationsskyltar.
    Gillar konsten på väggen mot råa betongen. Så snyggt!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte varit i vår nya simhall än. Ser onekligen väldigt fräscht ut.

    SvaraRadera
  5. Badhus kan ju ofta vara ganska sunkiga tycker jag, roligt ni har en ny och fräsch som du kan njuta av många simtag i.

    SvaraRadera
  6. Ser verkligen modernt och fint ut!
    På 60-talet badade jag flera gånger vid gamla "Tinnis". Det är andra tider nu :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Verkligen snyggt och fräscht badhus. Ordentliga regler som man hoppas efterlevs. Smart med låsarmbandet!

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt badhus, vad kul att även ni fått ett nytt! Även vi har fått nytt här i Timrå och än så länge har jag bara varit utanför. Får väl se när det blir ett riktigt bad besök? Den gamla simhallen är nu riven och självklart var det många som var besvikna, men nu när de har börjat bada på nya stället så är det ganska tyst..
    Härliga skyltar och bra information vad som gäller! Toppen med ett armband istället för nyckel.

    Ha en trevlig Söndag! :)

    SvaraRadera
  9. Fint med ett nytt badhus, det gör stor nytta för kidzen och vuxna som behöver lära sig simma tex.
    Lite fräschare är ju aldrig fel.

    Ha det bäst nu lillasyster, fint skyltat. :)

    SvaraRadera
  10. Vad roligt med ett nytt och fräscht badhus. Och att simma är ju en skonsam motionsform även om "utsikten" i bassängen är begränsad.
    Ett badhus har ju de flesta, gammal som ung stor glädje av.
    Perfekt med ett årskort i form av ett armband.

    SvaraRadera
  11. Det var fantastiskt många skyltar du hann fota på det nya badet, måste tagit mer tid än att simma . . . ;) Tinnerbäcksbadet har jag bara varit på en gång å det i utebadet nån gång på 80-talet. Lite kul med den första "omklädningsskylten" för damer, där de t.o.m. har en "instruktionsbild" :)

    SvaraRadera
  12. Men så fräscht och fint ditt nya badhus är. Så bra du var ensammen så att du kunde fota fritt :) Så fint du lagt upp din skyltsöndag.

    SvaraRadera
  13. Har en känsla av att din kommun och min är aningen synkade. För även Täby har öppnat en helt ny simhall. Har bara "beundrat" den utifrån och inte besökt den själv. (https://www.medley.se/taby-simhall/)
    Men det du visar är ju fantastiskt fint. Vilken simhall, där man tänkt på allt verkar det som. Å "väggutsmyckningen" i form av blåa vågor är urläcker. Otroligt fräscht! Hoppas att man (läs: besökarna och kommunen) håller den i så fint skick.

    Ett väldigt estetiskt fint bidrag till Skyltsöndag:-) Tusen tack för det och länken:-)

    PS. Din kommun var smart. De byggde ett parkeringshus till simhallen. Så smart var INTE Täby. Man skapade några få p-platser utomhus, och märkte redan efter en vecka att det skulle gå åt fanders. Vilket det gjorde. Man hade räknat med att man skulle åka tåg eller buss till simhallen - ooooops. DS.

    SvaraRadera
  14. Wwo vilken fräsch simhall! Smart med ett blått band som årskort också. Vi har en ny simhall i närheten, tror inte den är så fräsch som din, får kolla upp den!

    SvaraRadera
  15. Tack för ditt klorindränkta bidrag till skyltar! Visst ser det nytt och fräscht ut! https://www.lugnet.se/aktiviteter/bad/badhuset.html Lägger ut länken till Lugnets bad här i Falun, också helt nyöppnat, jag har inte varit där. Funderar på att ha simning som en aktivitet i höst/vinter när promenerandet inte är lika tilltalande längre. Har gått på motionssimning och vattengympa i mitt förra liv i Stockholm. Jag ska bara övervinna oron för första besöket då jag inte hittar i den stora anläggningen utan kommer att känna mig helt vilsen...hihi. Du är duktig du! Kram

    SvaraRadera
  16. Oj, så fin simhall! Och så många skyltar det finns i den. Otroligt , känns det som . Tänker på simhallen ett stenkast från oss. Den skulle bli grön av avundsjuka om den såg din simhall. Bra skyltat 🤍

    SvaraRadera