lördag 29 juni 2024

hoppa på tåget # båt

 Idag ska tåget ut på böljan den blå..... undrar om vår lokförare även har skepparexamen?

Jag håller mig till Göta kanal, bäst som jag den 15 juni stod och fotograferade startgrupp Team Carmatic till årets upplaga av Vätternrundan så ser jag i ögonvrån....

....hur Kung Sverker kommer glidande.

Fokus flyttar från den uppställda cykelgruppen ......


......jag tänker att här vill till att ta tillvara på möjligheten till kommande tågresa.

Sverker går mot Borensberg.

Fokus tillbaka till cyklisterna, som snällt står kvar....
(för de hade ju inget annat val) 



Då jag är klar med mitt uppdrag av cyklisterna så kommer det en segelbåt, som går för motor.
 Lustigt för det borde blåst tillräckligt för att hissa segel.  
Den fina byggnaden på andra sidan kanalen är Lokverkstaden som byggdes 1822, som numera är en eventarena, ni känner säkert igen den från bl.a. antikrundan.


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!


Kommande platser att besöka är: 

v.27 Kyrkorgel

v.28 Vattenkonst
v.29 Grotta
v.30 Moln - detalj om vad du ser i molnet
v.31 Veteranbil
v.32 Ett annorlunda konstverk - inte en tavla
v.33 Kapell
v.34 Tårta - med vilka har fyllt år i veckan?  (med rätt motivering har du chansen att vi











 








10 kommentarer:

  1. Men grattis igen till en Trisslott :) Många behörigheter har jag men inte Skepparexamen, det har aldrig varit aktuellt att framföra så stora fartyg, men man vet ju aldrig vad som dyker på :) Helt underbara kanal bilder med båt. Sverker hade jag på en almanacka för ett par år sedan. Kul att jag fick se den på dina bilder. Trevligt att du deltar och tack för länken. Bra att du tog med cyklisterna.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från Motala ... och vilken tur du hade som lyckade pricka in Kung Sverker! Jag har också bilder från Göta kanal :)
    Ha en härlig lördag! Betydligt skönare luft idag, men så mycket regn blev det inte ...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mycket fina bilder på kanalbåten. Kul att du även fick med en bild på cyklisterna. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Idag har jag Hoppat på tåget 🚂 fast inte med Åke från Nacka utan ett riktigt ånglok… vi är ute på en dagsutflykt.
    Kram åsa

    SvaraRadera
  5. Riktigt fina båtbilder tycker jag, skulle vilja åka en sån där längre Göta kanal tur nån gång, det är ju så vackert längs hela vägen....
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vackert med Kung Sverker som glider fram på Göta Kanal, snyggt fångat!
    Kul att du fick med cyklisterna snyggt uppställda för fotografering, kanske din man är med där?

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snacka om att kombinera nytta med nöje eller kanske tvärtom;-) Otroligt vackra bilder. Och Team Carmatic - vilket stort gäng från ett och samma företag. Är det samma killar som cyklar på Gran Canaria?
    Ett toppen bidrag.
    Undrar hur du och många andra kommer lösa "Kyrkorgel" nästa vecka;-)

    SvaraRadera
  8. Se där, nu har du chans till vinst i Åkes tävling, snyggt fotat!
    Idag var det starten i "Tour de France", som min man älskar att följa...inte nog med fotboll, nu blir det cykling också, haha!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Sen som vanligt ilar jag runt som en jojo till alla tågpassagerare! Du har verkligen fått till många båtar av olika slag o så smart att ha kommande teman i bakhuvudet o fota när tillfälle ges! Snyggt jobbat! Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till jättefina kanalbilder och förmodligen också en trisslott!

    SvaraRadera