onsdag 19 juni 2024

plockepinn...

....blev det av den hopfällbara pallen i måndags strax innan lunch.  Jag for i golvet med en smäll, vet inte vem som blev räddast, jag eller min kund. 


När jag åkte golvet slog jag ryggen i det lilla bordet och på en mikrosekund hann jag och tänka att nu blir du blöt när vasen av pioner välter över dig. Men vasen gjorde bara ett skutt och återfick balansen. Kunden undra om jag slog mig? Nej, nej säger jag. Jag hämtar en annan pallen, jag är strax tillbaka.  Hämtar en pall jag sett i köket, sätter mig och jobbar vidare med armen jag skulle massera då jag for i golvet. 
Men på lunchrasten kände jag att jag visst slagit mig. Men envis som synden så jobbade jag på till kl. 17. Blev Alvedon till kvällen. Tänkte att ledig tisdag det kommer att funka. (Känningar i skuldra, armbåge, höger höft och höger hand)


Så igår tisdag på min lediga dag så skaffade jag mig ett annat plockepinn.... (det kändes lite i arm/hand  då jag vaknade-men inget att oroa sig över)


Orkade inte följa bruksanvisningen till punkt och pricka.....det ena gav ju det andra och så mycket delar och skruvar var det ju inte. En lätt monterad grill måste jag säga.  (Kvittot har jag kopierat och sparat ner,10 års garanti)







Efter att jag bränt av den enligt instruktion så invigdes den med att grilla entrécote och till det blev det att glas rött. 





Idag har jag packat ner skruvmejsel i jobbväskan, jag har ju fler pallar och antagligen behöver alla ses över och sitsens skruvar behöver dras åt  - om jag inte vill ha fler luftfärder =)







8 kommentarer:

  1. Åh nej, skruva åt ordentligt nu, för inte några luftfärder till! Det räcker med den du var med om. Så där är det, man sitter där man sitter och plötsligt så händer det! Tur att du inte slog dig helt fördärvad (vanligt uttryck från mitt Åland). Hoppas det inte kommer något surt efter ...håller tummarna och grillen blev lite plåster på såren. Vill nog ha en grill jag också...ett eget plockepinn, måste ha ett samtal med grillmästaren.
    Var rädd om dig!
    Njut av dagen!

    SvaraRadera
  2. Jösses, tur det gick bra iallafall någorlunda, arbetsplatsolycka där, det händer ju ofta oavsett verksamhet antar jag....hujeda mej.

    Fint med en ny och fräsch grill, såg riktigt gott ut det där.

    Ha nu en fin dag Lillasyster.

    SvaraRadera
  3. Aj, aj... Att ramla från en pall och smälla i ryggen. Kan tänka mig att du hann bli rädd. Så skönt att det inte blev värre i alla fall. Kunde ju ha gått riktigt illa.
    Gott med grillat. Kul med en ny, fin grill.

    SvaraRadera
  4. Jösses Amalia så Du skräms, bra det gick bra och att Du inte gick trasig.
    Något grillväder är det inte här, det hällregnar och är + 9 känns som höst.
    Ha en fortsatt fin onsdag/åsa

    SvaraRadera
  5. Åh nej, först blev jag orolig för ditt fall, eftersom jag vet hur handikappad jag blev när jag skadade min arm i våras. Men så skönt att det inte blev något långvarigt för dig. Bra att du har med dig skruvmejseln och åtgärdar alla pallar direkt. En bra grill behövs, samtidigt som jag läser detta så frossar Roger i superdyra grillar på nätet. Men det blir bara fönstershopping :)

    SvaraRadera
  6. Tack och lov att du klarade så pass lindrigt ändå. Otäckt faktiskt! Och självklart måste du ge dig in i nästa projekt direkt - hahaha:-) Weber är ju en garanti för högsta kvalitet, men eloge att du skruvade ihop grillen utan konsultation av instruktionsboken. Eloge!
    Som alternativ att "justera" flera begagnade pallar kan du kanske bjuda dig själv på en ny. Det är du värd:-)

    SvaraRadera
  7. Jösses, hoppas att du inte har några känningar av denna luftfärd nu! Snygg grill, och bra jobbat att du skruvat ihop den! Själv är jag urdålig på att skruva ihop grejer, det lämnar jag åt maken!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Hm ... nu testar jag igen. Funkade inte att kommentera igår på kvällen, men nu ser det normalt ut i alla fall :)
    Tur i oturen att du inte skadade dig mera! Fin grill och det som fixades till på premiärgrillningen ser riktigt mumsigt ut!
    Ha en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera