söndag 2 juni 2024

skyltsöndag #473

 


Idag börjar jag att skylta med en ny solcellslykta.
Så himla läcker med utskurna blommor i den tunna plåten, ännu har jag inte sett den lysa för den behövde 36 soltimmar för att laddas upp inför första tändningen. 

Ett rostigt Allium har följt med hem från Ica.



Min lillasyster skickade den här bilden från sin trädgård. 
Jag svarade att den var söt. 
Då fick jag tillbaka: 
- Vilken tur för jag köpte en till dig också! 
Så i nästa sms frågade jag vad jag var skyldig och fick då svaret: 
-Att ibland får man saker=)
Så nu bor den här vid garaget i krukan till mitt prydnadskörsbärsträd.



En snygg parkeringsskylt, tyvärr fanns det inte ett lika högt nummer som dagens skyltsöndag.  



Glass går det åt i värmen, köper 0,5liters burkar och återanvänder dem sedan till lunchlåda. 



Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

12 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat, och väldigt tidigt var du i farten dessutom!
    Triumf gör god glass, capuccinon har jag dock inte smakat.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Älskar de rostiga skyltarna. Cappucinoglassen åt jag igår. Kakdegen är inte heller dum. Kram

    SvaraRadera
  3. Lyktan måste sprida ett fantastiskt sken när den går igång....hoppas du visar upp en bild framöver!
    Glassmakerna är helt i min smak....ha det gött!

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint skyltat, bra där.
    Vi har några gamla solcells-katter här men de har slutat fungera, dags för inköp av nya.

    Ha en underbar eftermiddag.

    SvaraRadera
  5. Den fina lyktan och det andra rostiga är superläckert och katten du fick i present är såå fin! Passar väldigt bra hos dig!
    Glass är gott i värmen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja tack till den söta lilla katten. Tror min dotter hade älskat den med. Vad fint att du fick den.

    SvaraRadera
  7. Det var en fin solcellslykta.
    Gillar rostiga blomman och söta kattskylten.
    Snygg parkeringsskylt.
    Det stämmer att det går mycket glass i värmen, såg att flera av glassdiskarna på Coop gapade tomt.

    SvaraRadera
  8. Jamen, jag tackar för dessa rostiga godbitar:-) De var väl värda att skylta med kan jag säga - dregel, dregel! Å som vanligt glömde du länka till inköpsstället för solcellslampan;-) Parkeringsskylten var inte dum den heller. Å japp, di lillasyster har rätt - ibland får man saker. Och du förtjänar verkligen en fin present... eller fler.
    Tusen tack för att du är med i Skyltsöndag och länkar:-)

    SvaraRadera
  9. Nu blev jag sugen på glass, finns det alltså glass med cappucino smak, och hasselnöt! Som du förstår köper jag sällan glass!
    Snyggt skyltat, katten är jättesöt!

    SvaraRadera
  10. Så fina skyltar! Fastnade extra för den snygga solcellslampan, men egentligen för alla. Den "fådda" katten var ju extra söt. Glass har vi alltid hemma men eftersom jag nyligen opererat bort gallblåsan så blir det mindre av gräddglass och mer av sorbet och magrare glass. Är av nöden tvingad.
    Vill också passa på att berätta att jag idag idag skrivit mitt sista blogginlägg. Har haft paus i snart ett år och inväntat att lusten skulle återkomma. Men så har inte skett. Så från den 4/6 är min bloggdomän borta. Tursamt nog finns ju inläggen kvar på "nätet".
    Kommer ju som vanligt att fortsätta titta in hos dig. Alltid trevligt.

    SvaraRadera
  11. Du går all-in på fina plåtisar! Och om du inte köper dem så ramlar de över dig från olika håll. Kissen av syrran gillar jag skarpt liksom den lyktan, fast det är svårt att välja! Kram

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt härligt inlägg med alla söta dekorationer av rost och den söta katten. Lyckan var ovanlig inget jag sett.. Men vem vet? Men frågan är, vart har du köpt denna fina lyktan?

    Kram

    SvaraRadera