söndag 16 juni 2024

skyltsöndag #475

Skyltarna är från förra veckan då jag åkte till Habblarp och shoppade loss....där har de fina handskrivna skyltar på växterna. Vet att jag skyltade med det förra året också - men jag blir glad när någon kan texta så här snyggt. 

Köpte mig ju en Heliotrop och den doftar verkligen magiskt gott, varje gång jag passerar ytterdörren så stannar jag och drar in doften av vanilj blandat med honung. 




Köpte mig ju även ett påfågelblomster. Jag satte ju egna frö....men de tar sig inte alls. 

På Habblarp finns det också djur, hörde fåren bräka, hönor kackla - men jag valde att bara fota hästarna då jag lastat klart bilen.


Den är skylten hittade jag på Blomsterlandet. 
Där de nu infört nyttodjur istället för kemiska bekämpningsmedel. 
Jag såg inga kryp.




 Den som håller i skyltsöndag är bästa BP: 

11 kommentarer:

  1. Måste vara underbart att gå runt där, titta på alla växter och inte minst de fina skyltarna. Ha en riktigt härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Kul att kunna få läsa handskrivna skyltar. Det blir mycket mer personligt. Har man då så här snygg handstil också blir det ännu ett plus. Kram

    SvaraRadera
  3. Verkligen snyggt textat! Heliotrop ... är verkligen en favorit ... snart även hos mig ... om de inte är slut.
    Fint att de använder biologisk bekämpning!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen fina skyltar! Och jag tackar extra för tips på blommor. Ska absolut försöka hitta en heliotrop som ska ersätta min lavendel som inte ville komma tillbaka efter vintern. Helt vissen.
    Jättefin bilder att fästa blicken på

    SvaraRadera
  5. Föredrar handskrivna skyltar, det bli personligt å fint! Blommorna är också fina förstås, liksom "hästakraken" ...
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Att kunna texta så fint är en ynnest 👍
    Finfina hästar 🤩
    Ha en skön söndag /åsa

    SvaraRadera
  7. Handskrivna skyltar är alltid så bra, så speciella och oftast kan de texta väldigt bra de som gör dem. Nu ska jag googla på heliotrop..är osäker på om jag överhuvudtaget är bekant med den men troligen...
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  8. Nya spännande blommor för mej, Habblarp var ett kul namn också ;-) Ha en fin söndagkväll!

    SvaraRadera
  9. En tryckt skylt kan ALDRIG ersätta en handskriven skylt som är personlig och har karaktär. Jättefina skyltar, och jag lärde mig som vanligt några nya blomsternamn som jag troligen har glömt om några timmar;-)
    Det där med "naturliga" småkryp vet jag inte om jag gillar - troligen inte. Även det var nåt nytt för mig.

    Tusen tack för länken och din skyltning från "favo"-butiken:-)

    SvaraRadera
  10. Där var det nog väldigt lätt att shoppa loss ... bland alla dofter och färger ...

    SvaraRadera
  11. Jag blir glad i hela kroppen av att läsa att man ersätter kemikalier med nyttodjur! Och nog hade rena julafton att gå där och välja och vraka bland fantastiska växter och blomster. Kram från pörtet

    SvaraRadera