måndag 10 juni 2024

sommarblommor.....

förra året köpte jag en busksolros, har letat efter en till den här säsongen också, men ingen hittat.
Så på nationaldagen tog jag jeepen dit jag hade köpt min förra. Det tog en bra stund att åka dit, sådan galen motvind. Men hemvägen gick lätt som en plätt, behövde knappt nudda gaspedalen. 

Här är den iallafall nu min busksolros.





Den fick sällskap av Biden Bee Happy

Jo, nog blir man glad då man tittar ner i stora zinkbaljan.


Idag ska jag på en ny utflykt. 

 

7 kommentarer:

  1. Underbara sommarblommor! Klart man blir glad av dem!

    SvaraRadera
  2. Inte visste jag att en Jeep kan bete sig som ett flygplan i med- respektive motvind. Hahaha! Det har jag aldrig tänkt på.
    Biden Bee Happy - tänk nu har presidenten till och med en blomma uppkallad efter sig;-)

    SvaraRadera
  3. Så fina blommor, ljuvliga där i zinkbaljan!

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du bestämde dig för att försöka få ta på ännu en busksolros. För egen del visste jag inte ens att det finns en sort som heter så.
    Är så förtjust i din zinkbalja och alla fina blommor som trivs där. Ska nu göra en insats i en av mina stora krukor där jag förra året hade vackra lavendelblommor. Men tyvärr klarade de inte vintern och är nu helt vissna. Lite trist, men inget att göra något åt.

    SvaraRadera
  5. Busksolros har jag inte sett tidigare men så fin den är. Håller med dig om att man blir glad av planteringen i zinkbaljan.

    SvaraRadera
  6. Det tycker jag låter som en fantastisk växt! Inte hört talas om, skulle du vilja ta fröer kanske? ... Pretty please :D

    SvaraRadera