söndag 23 juni 2024

skyltsöndag #476

 

Förra helgen såg jag den här bilen, jag var bara tvungen att stanna till och fota. Fler borde ta det lugnt i trafiken. 

Maken stannade till hos "slaktaren" och köpte entrecote, då vi invigde nya kolgrillen i veckan. (Paketerat på gammeldagsvis)

Glad sommar står det på de välfyllda blompåsarna.

Helt nära mig.

Blev ett par nya promenadskor i veckan, jag ger upp Skechers - alldeles för dålig hållbarhet i förhållande till mitt sätt att slita skor. De här kostar hälften så mycket- inget märke jag känner till, men de var sköna i butiken och jag har invigt dem. Än så länge känns det bra. Ska bli spännande och se hur de håller. De är mer lila än rosa. 



Den som håller i skyltsöndag är bästa BP: 

10 kommentarer:

  1. En perfekt uppmaning i trafiken. Jag blir lite nostalgisk när jag ser ditt köttpaket. Förr åkte vi ofta över till Danmark och handlade kött och det fanns slaktarbutiker nästan på varje gata. Idag ser det ut som här i Sverige. Trist! Det får bli gårdsbutiker i stället.Dina nya skor gillar jag. Härlig färg! Kram

    SvaraRadera
  2. Välskyltat, verkligen! Skorna ser fina ut.

    SvaraRadera
  3. Bra att inte stressa i trafiken :)
    Fina nya skor och härlig skyltning i övrigt också.
    Ha en fin fortsättning på dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat!
    Ja, visst borde flera ta det lugnt i trafiken. Bra skylt! Att stressa är så onödigt.
    Trist att dina Skechers inte varit hållbara. Har tre par olika och de har varit och är jättebra. Haft dem dagligen (nästan) i tre år. Men kanske har de blivit sämre. De är väldigt bra för min dåliga rygg. Hoppas nu de du köpte håller bättre.
    Perfekt att inviga kolgrillen med gott kött. Och en kolgrill är ju svårslagen.

    SvaraRadera
  5. Snygga träningsskor.
    Ja, man behöver inte stressa i trafiken.
    Härligt att kunna köpa kött över disk.
    Flera butiker har satsat på blommor till midsommar men en del har blivit kvar och gissar att kunderna inte är intresserad av dem längre. En verkstad vore en bra lokal för ens kreativa idéer. :-)

    SvaraRadera
  6. Fina skor 🤩 jag går ju uteslutandet i träningsskor och nöter ut ett par varje barmarkssäsong, inte alltid utvärtes så att säga utan jag möter skor inifrån 😅 sedan går jag snett på nått vis 🫠

    Mina senaste träningsskor köpte jag ifjol vår från Engelssons och de hänger faktiskt fortfarande med.

    Bra skyltat och köttpaketet ser välinslaget ut 👍
    /åsa

    SvaraRadera
  7. Men visst ska man ta det lugnt i trafiken, fattas bara.
    Köpa kött över disk saknar jag ibland, inte många ställen som har det här men det kanske kommer åter pga alla stölder i butik.
    Snygga skor, absolut.

    Ha det bäst nu. :)

    SvaraRadera
  8. Dina nya skor har samma färg som mina Skechers. Jag går ju inte alls lika mycket som du gör, så mina brukar hålla i två-tre säsonger. Det är faktiskt textilen som går sönder först. Lycka till med dina nya dojor:-)
    Jag bara ler när jag ser hur riktiga proffs packar in kött. Påminner om franska slaktare på 1970-talet. Nostalgi!!! Gissar att entrecôten smakade ljuvligt:-)
    Skrattade got åt skylten nära dig. Där finns allt och lite till i hyresväg - hahaha:-)
    Så fina skyltar:-) Tusen tack för dom och länken:-)
    Önskar dig en bra början på veckan som ska bjuda på 27 grader:-)

    SvaraRadera
  9. Åh vad jag saknar att promenera, men jag missunnar dig inte på ngt vis :) Bilens skylt var nu överlägsen, den skylten skulle vi haft på vår bros överfört :) Vad roligt att få paketet inslaget så där :) Du får allt ha em bra vecka :) // Åke på Nacka

    SvaraRadera
  10. Bra med vettiga budskap bak på bilar å även jag håller med, mer lugna förare!
    Vilket fint köttpaket, det ser man inte ofta (aldrig?) längre, hoppas det blev smarrigt!
    Att köpa skor som både är sköna, fotriktiga å bekväma är ett hårt jobb, hoppas du blir nöjd....
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera