lördag 15 juni 2024

hoppa på tåget # fotboll

   

Tåget åker bakåt idag..... jag backar bandet till 1994 (fast det känns som igår) då killarna tog ett oförglömligt VM brons.

Och låten håller än idag om du frågar mig och jag får spring i benen då jag hör den.

https://www.youtube.com/watch?v=wOuKVk4yjW0



Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!


Kommande platser att besöka är: 

v.25 Vad händer dagens datum, sill, nubbe eller vadå? 

v.26 Båt (visar du en nytagen bild på båt vid kanal/sluss - har du chans till att vinna en trisslott i Åkes tävling)
v.27 Kyrkorgel
v.28 Vattenkonst
v.29 Grotta
v.30 Moln - detalj om vad du ser i molnet
v.31 Veteranbil
v.32 Ett annorlunda konstverk - inte en tavla
v.33 Kapell
v.34 Tårta - med vilka har fyllt år i veckan?  (med rätt motivering har du chansen att vinna en trisslott)
v.35 Natthimmel, fenomen




8 kommentarer:

  1. Oj vilken backning av bandet :) Roliga bilder vi får se igen :) Tack! Jag kommer exakt ihåg slutet för jag och en kompis stod och bytte en natt en transformator på 8 ton och vid slutet gick vi upp för en kopp kaffe i ett kontrollrum. Låten och bilderna tåldes att se igen :) Trevligt inlägg och tack så mycket för länken :)

    SvaraRadera
  2. Aha, då förstår jag varför jag trodde att jag satt fefvänd i vagnen, vi åkte bakåt och nu ska jag titta på filmen.
    Ha det finfint och en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tänkte direkt när du skrev om låten att det måste vara "när vi gräver guld i USA". Gillar den fortfarande.

    SvaraRadera
  4. 1994...vilken sommarsaga...det glömmer man aldrig...låten däremot....nja...inget jag minns med upphetsning precis, men smaken är som.....
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Älskar den låten! Å visst, jag glömmer inte heller den varma sommaren och Sveriges brons!

    SvaraRadera
  6. Även jag som är helt ointresserad av fotboll minns 1994, folket var helt galet!

    SvaraRadera
  7. Ja, det VM:et lär vi nog aldrig glömma. Inte låten heller. Och jag var ju på plats i LA och såg bland annat bronsmatchen och finalen. Mitt livs störa ögonblick faktiskt.
    Ditt bidrag är med andra ord helt i min smak:-)

    SvaraRadera
  8. Ja, den sommaren och det VM-et sitter kvar i hjärnan ... liksom låten!
    Härligt inlägg på temat!
    Kram

    SvaraRadera