torsdag 7 mars 2024

3.8kg

..... det är vikten på Busan.
Veterinären och jag var överens om att det är en helt okej vikt för henne, även om om hon gått upp 2hg på två år. (Förra året vägde han henne inte) 

Hur det kan låta så mycket om en liten katt när man åker bil det är helt otroligt. Tur att vi inte har så långt till Erik som vi numera går hos, han driver en liten klinik. 

Han känns aldrig stressad och är inte som de stora kedjorna ute efter att hitta på en massa undersökningar som inte behövs. Innan pandemin hade han drop in tider för vaccination en viss dag/ några timmar varje vecka, det kan jag sakna. Å andra sidan så var vi nästan en kvart tidiga igår till vår bokade tid. (Man vet aldrig när bommarna går ner/upp) Men han var klar med den förra patienten så inget vänta utan han tog glatt emot oss, det betydde att vi åkte hem innan vår bokade besökstid startade. Sånt gillar jag och Busan ännu mer. 

Fick också veta att det var sista gången vi var på vaccination i de här lokalerna, för om några månader så ska han flytta in i nya ljusare lokaler på andra sidan gatan. Vårdcentralen som ligger där nu, ska bara flytta ut först. Det kommer att bli ett stort lyft arbetsmässigt för honom. 






7 kommentarer:

  1. Jo en katt kan nog bestämma det här med bilåkning är inget kul. Små ler och förstår kampen om att gå in i transport buren...

    SvaraRadera
  2. Jo detta var Åke :) (ovan)

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen aning om vad våra väger, men de är ganska små. Skönt att slippa de stora kedjorna och ha hittat en personlig veterinär.

    SvaraRadera
  4. Skönt att besöket gick helt ok och att ni snabbt var hemma igen. Och visst är det fint med personligt bemötande.Kanske kan du här få någon idé om nya lokal för din del. Där hamnade mina tankar.
    Givetvis fint för veterinären med mer ändamålsenliga lokaler. Och så även för kunderna.

    SvaraRadera
  5. Trevligt med en bra veterinärklinik, jag var väldigt nöjd med den vi gick till, så enkelt att få tid, men visst, vi träffade inte samma veterinär varje gång.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  6. 200 gram på två år - det är ju ingenting för en katt som alltså väger 3,8 kg. Tänk om vi tvåbenta skulle lyckas med en viktuppgång på endast 200 gram på två år...
    Skönt med en liten intim klinik. Tror inte att det sinns sådana här, bara de stora kedjorna, som dessutom verkar vara minst lika dyra som tandläkare;-)

    SvaraRadera
  7. Du löste det fint med att få in Busan i transportburen. Flisa gillar inte heller att åka bil men jag har börja lägga över ett stort badlakan så att hon bara ser framåt och då blir hon lugn. Jag behåller badlakanet när vi går in till veterinären. Jo, jag håller med dig om att djursjukhusen drar på med olika undersökningar för att tjäna pengar.

    SvaraRadera