lördag 2 mars 2024

hoppa på tåget #din egen skugga

Tåget rullar vidare genom världen. 

Idag är slutdestinationen: Din egen skugga.
Så här kommer bilden, som jag tog en solig och skön förmiddag i början av februari.



Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 
Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!
Glöm inte att mejla Åke och gissa vem det är som ligger bakom dagens ord, vår glada lokförare har ju en tävling med fina priser.



Komman destinationer är: 
V. 10 Stolthet
V. 11 Automat
V. 12 Spegling
V. 13 Ingen rök utan eld
V. 14 Barn
V. 15 Blommor
V. 16 Husdjur
V. 17 Picknick

(Jag är inte 2,12 som Åke gissar utan bara 168 cm)

9 kommentarer:

  1. Himmel och pannkaka du måste ju vara minst 2,12 lång :) Och tidigt ute är du ju också ;) Bra löst uppgift där vid vägkanten :) Ett stort tack för länken och din text. Önskar dig en trevlig lördag.

    SvaraRadera
  2. 212 cm låter långt även för en kvinna av Din kaliber ☺️
    Skuggor är på gott och ont 😜
    Ha en fin fortsättning på denna lördag 👋 åsa

    SvaraRadera
  3. Härlig bild du fångat på din egen skugga! :) JAg lyckades med att få skuggbilder och valde att använda all dom jag fick ihop från förra helgen och när vi hade SNÖ.. båda gångerna hade vi soldagar! Man får passa på när tillfället ges! :)

    Ha en fin helg! :)

    SvaraRadera
  4. Toppen, bästa skuggan är ju ens egen. 😉

    Ha en go lördag.

    SvaraRadera
  5. Snygg skuggbild du fick! Jag hittade ingen i mitt arkiv, så det blev en helt annan tolkning!
    Ha en fortsatt fin lördag!

    SvaraRadera
  6. Du och jag har tagit nästan identiska skuggbilder idag. Jättekul! Så du är 1,68 m lång. Jag var som längst 1,66 m, men har krympt;-)

    SvaraRadera
  7. Läste igår och försökte kommentera men det fungerade inte. Tyvärr.
    Tycker verkligen om din bild och tolkning av "skugga". Bilden är så läcker.

    SvaraRadera
  8. Det kunde ha varit idé för min del också att ta ett foto av min skugga. Då skulle jag kanske ha blivit lite längre..
    Snygg skugga har du hur som helst. Var stolt över den!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt med långa slanka ben! Dina ser ut som riktiga tiopoängare o det tror jag de är i verkligheten också som du cyklar och springer!

    SvaraRadera