söndag 31 mars 2024

skyltsöndag #464

 

Man får titta noga för att se att det står GLAD PÅSK där på asfalten. Jag blir glad att barnen är ute och leker och att de målar med sina gatu/asfaltskritor.

Strax efter att jag passerat gatumålningen så fick jag syn på den färgglada sopbilen. 


När jag var och handlade i veckan såg jag också Lilla My, om jag nu inte hade haft timer i både spishäll och ugn, då hade hon fått flytta in. 
Nu tar jag nog bloggledigt några dagar. Funkar det att ladda upp bilder via Bloggerappen så gör jag det annars så nöjer jag mig med att läsa hos er andra - vi får se hur det blir. Ha en fortsatt skön påsk!
(Yes, jag är sedan i onsdagskväll på min favorit ö)

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:


8 kommentarer:

  1. Härligt! Ha nu sköna dagar på favoritön!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har inte dina grann barn något som kallas smartphones? Du menar att dom är ute och leker på dagarna? Och kan både stava och skriva? Kan du inte ge dem ett godisägg från mig :) Sopbilar kan vara riktigt snyggt designade i miljön, här uppe går de mer mot det självlysande gröna designen :) Åhhh Lilla My, lever hon än :) Men ha så trevligt på din semester nu, glöm inte att dricka en öl för mig ;) Min kusin flög hem igår och en annan kompis Åke förresten. Prova inte och vindsurfa där och glöm fisket också :) Ha det så bra det bra går och smörj cykelkedjan :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att barnen kan vara ute och leka med sina kritor ...Härligt att du är ute och "leker" på din favoritö du med! Hoppas ni har ett fint väder där, här har det regnat och blåst småspik i många dagar nu..
    God fortsättning på påsken!
    Kram i vindarna...

    SvaraRadera
  4. Det är kul med målningar på asfalten.
    Fint med en orange sopbil.
    Se där, det finns timer i form av Lilla My och Mumintrollet.
    Åh, så skönt att vara i solen. Här har solen lyst med sin frånvaro under hela påsken och inte ser det ut att bli bättre i morgon. Ha en trevlig semester!

    SvaraRadera
  5. Underbart att du återigen besöker ditt andra hem:-) Och så gulligt av dig att ändå sätta ihop en Skyltsöndag:-) Tusen tack för det och länken:-)
    Den orange avfalls-/sopbilen är ju så läcker. Mera sånt:-)
    Så många Mumin-artiklar det verkar finnas även i Sverige. Här i Täby har jag bara sett muggar hos Åhléns. Måste nog kolla hos Cervera. Man blir ju glad bara att titta på Lilla My bland annat.

    Åsså stort tack för tre härligt somriga bilder från Gran Canaria.
    Å du - NJUT och strunta i att blogga. Men fota gärna massvis med roliga motiv för kommande Skyltsöndagar:-)

    SvaraRadera
  6. Härligt med en vända till din favoritö- Kan lugnt säja att jag är avis.
    Fina skyltar hemifrån och fina från din nuvarande plats.
    Ha det jättebra och njut av allt. Kram

    SvaraRadera
  7. ÅH....jag blir sååå avis, önskar dej fina dagar!!!

    SvaraRadera
  8. Nämen nu har ni väl skaffat klippkort på flyget! Så skönt ni tycker det är, förstår jag! Badar ni i havet eller håller ni till godo med uppvärmd bassäng? Då vet vi var kommande veckors skyltar kommer ifrån! Njut av bästa sällskapet och er favorit-ö! Kram

    SvaraRadera