lördag 23 mars 2024

hoppa på tåget #spegling

Denna lördag kör Åke tåget mot destinationen: spegling

Min söta plåtgroda speglar sig i vattnet när han sitter där och metar. 




Palmerna och molnen speglar sig fint i poolerna på Gran Canaria


Kajkant och båtar speglar sig i Atlanten i vackra Puerto Mogan


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 
Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!
Glöm inte att mejla Åke och gissa vem det är som ligger bakom dagens ord, vår glada lokförare har ju en tävling med fina priser.



Kommande destinationer är: 

V. 13 Ingen rök utan eld
V. 14 Barn
V. 15 Blommor
V. 16 Husdjur
V. 17 Picknick


11 kommentarer:

  1. Oerhört fina bilder här igen, bästa speglingarna ju.
    Längtar till spanien, var ett tag sedan nu.
    Ha det bäst. :)

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder du fångat både hemma och på eran semester! :) Din groda är för läcker där han sitter och metar :D
    Denna sommar kommer bli ännu varmare än rekordet förra året har dom spått och gått ut med på nyheterna. Fortsätter det i denna takt så behöver man ingen semester i annat land då vi får värmen här ändå. Men till det många andra tråkigheter istället.. (Br änder, vattenransoneringar, Torka.. mm)

    Men man längtar ändå efter miljöombyten :)

    Jag önskar dig en riktigt fin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Den där plåtgrodan tar ju priset, högsta priset! Villhöver en sån förstås men jag har ingen plats för den så bra att den har det hos dig.
    Fina foton!
    Trevlig fortsättning på lördagen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga speglingar från sydliga trakter! Tur att värmen inte är så långt borta nu. Vilken söt liten groda.

    God lördag!

    SvaraRadera
  5. Så fin tolkning av ordet spegling både i bild och text. Bilden på din groda fastnade jag extra för med spegelbilderna från G.C. är ljuvliga.

    SvaraRadera
  6. Härliga speglingar från en av mina favoritplatser!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Så roligt med lite speglingar från "utsocknes", det är ju inte precis platser man vistas på dagligen.....
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Tack för din kommentar hos mig. Hittade dig till slut (fast du inte länkat till din blogg ;) )
    Grodan älskar jag :D
    Småbåtshamnen ger mig förtjusta rysningar. Längtar så till sommar och skärgård med båten (Hoppas bara att inget krånglar, för vi ska ha ny motor i år. Just nu har vi ingen motor alls)

    SvaraRadera
  9. Vilka tjusiga speglingar! Får nog leta upp lite foton från GC jag också!

    SvaraRadera
  10. Bra där! Speglingarna från Gran Canaria var bäst, men jag gillar din groda också. Minns att den har varit med förut. Jag blir glad att se den:-)

    SvaraRadera
  11. Nu fick jag sommarvibes! Vilka underbara speglingar, de flesta i Medelhavsblått!

    SvaraRadera