lördag 16 mars 2024

hoppa på tåget #automat

Dagens destination är automat, på vår resa med tåget och vår lokförare Åke.

Mitt bidrag denna lördag blir påfylld foderautomat



Tidigare i vintras var Hacke ofta på besök och åt både av jordnötter och talgbollar.
Inte den bästa skärpa i bilden, inzoomad med mobilen genom köksfönstret. 

Avslutar med en kaffeautomat på ett utav företagen jag besöker. 


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 
Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!
Glöm inte att mejla Åke och gissa vem det är som ligger bakom dagens ord, vår glada lokförare har ju en tävling med fina priser.



Kommande destinationer är: 
V. 12 Spegling
V. 13 Ingen rök utan eld
V. 14 Barn
V. 15 Blommor
V. 16 Husdjur
V. 17 Picknick






12 kommentarer:

  1. WOW!!! Du har ju fått in 4 st automater :) Fint jobbat med avbildning här. Ibland får man tumma på skärpan och låta motivet få vara viktigare som minne. Kan vara svårt att plåta denna fågel, vet hur skygg hackspetten är. Trevligt att du deltar på resan idag, tack för länken. Önskar dig en fortsatt trevlig lördag i ottan :)

    SvaraRadera
  2. fågelautomaten är snudd på en av de viktigaste automaterna eller hur? Utan de där små fladdriga så skulle världen inte vara detsamma. De ska skötas om!
    Kaffeautomaten är också något man inte vill vara förutan.
    Ha en bra dag och kram på det kommer som per automatik! 😊

    SvaraRadera
  3. Oj, det var många varianter av foderautomater, något för alla typ, mycket omtänksamt av dig!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken smart och bra tolkning med fokus på foderautomat. God omtanke om våra fåglar. Inser att jag tänkte i alldeles för snäva banor denna gång...

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  5. Foderautomater och kaffeautomat! Fiffigt!
    Snyggt tolkat.

    SvaraRadera
  6. Bra automater. Jag föredrar kaffeautomaten. Men har använt fågelfoderautomater mycket under åren.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin tolkning! Sart och lite annorlunda och med fina bilder till- Kul med flera automater.

    SvaraRadera
  8. Jag kan inte ha frösutomat utanför min lägenhet. Då blir det problem med råttor sägs det. Det är synd, jag skulle gärna vilja se fåglarna på närmare håll.
    Fina bilder.

    SvaraRadera
  9. Ja, vem har valt dagens ord? Jag missuppfattade till och med ordet och läste "apparat" istället för "automat". Ändrade texten precis, men det blev inte många rätt om man säger så;-) Åldern, troligen;-)
    Rolig tolkning hos dig. Den är du nog ensam om, speciellt foderautomaten. Hacke ser utomordentligt välnärd ut när han hänger där och mumsar i sig:-)

    SvaraRadera
  10. Snygg tolkning med foderautomater! Å fina hacke hackspett! Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Jäklars, jag funderade ju så länge på ordet, men inte tänkte jag på foderautomat! Kan ju bero på att jag inte längre får mata pippifåglar här bland hyreshusen. Bra tolkning! Nu har jag hejat mig hes på åkarna på Lugnets skidstadion så nu ska jag gå o mata de fåglar som jag får, änderna i sjön! Kram

    SvaraRadera
  12. Härligt med så pass många automater du fångat! :) Ha en fin söndag! :)

    SvaraRadera