fredag 8 mars 2024

färgsprakande fredag #43



Det var inte lätt att stå emot, men jag lyckades.
(Det fick räcka med penséerna och påskliljorna som jag köpte förra veckan) 

Igår eftermiddag blev det årets första fika utomhus, men det var lite kyligt.
En härligt solig promenad, med knallblå himmel.
Krokusar och vintergäck visar sin bästa sida i solen. 



Det låg ett färgsprakande halsband kvar i ett konferensrum som jag besökte förra veckan.


I slutet av februari bytte jag till de färgsprakande kuddarna i soffan och Buset fick också vara med.
(Fintade henne i onsdags då hon skulle i transportburen. Jag hade satt buren på högkant på köksgolvet. Sedan bar jag in henne i köket så att hon inte såg buren. När jag var framme vi buren bara böjde jag mig ner som om hon skulle bli släppt på golvet. Men istället för golvet blev det rakt ner i buren och trolleri ingen kamp. Hon hann inte att reagera överhuvudtaget innan luckan var stängd.)

Jag kör 52 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!

Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg! 

12 kommentarer:

  1. Det tricket med buren gav du mig när jag skulle fånga våra sötisar inför kastreringen. Men det blev en annan variant som funkade bra också. Nu när jag kan bära och hantera dem i princip hur som helst så tror jag mycket på detta tillvägagångssätt. Önskar dig en färgglad fredag!

    SvaraRadera
  2. När man börjar se dom där röda pinnarna ned till backen då är det vår :) Här sticker dom bara upp ett par dem ännu :( Men det tinar :) Sitta ute och fika, grattis :) Krokusar och vintergäck har jag 50 cm till... färgsprakande halsbandet platsade ju och även de färgsprakande kuddarna. Buset verkar ju gilla dom också :)

    SvaraRadera
  3. Körs ifrån stan! Nu har jag gjort en "färgsprakande", undrens tid är inte förbi 😉
    Man blir alltid glad av blommor, du visar så fina och det där halsbandet, ja det skulle passa mig. Kissemissen också, för den delen.

    SvaraRadera
  4. Härliga blommor! De första vårblommorna är verkligen ljuvliga!
    Japp, precis så får man göra med motsträviga kissar :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga vårblommor. Att få en katt att gå in i buren kan vara jobbigt. Du är smart som kom på detta sätt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Smart katt-tips 😻
    Fina Busan och snygga kuddar 🤩
    Fint med färg ❣️

    svar: jag avvaktar med att beställa tid för kastrering till efter påsk, kissmissarna får ändå inte gå ut förrän vi har typ snöfritt 😅 vill inte riskera de blir instängda någonstans när det plogas… den lokala veterinären brukar köra nån kastrerings drive i april ihop med katthemmet/djurskyddet så jag tänkte passa på då… gå två kastrerad till priset av en.

    Ha en fortsatt fin fredag 👋 åsa

    SvaraRadera
  7. Härligt med färgsprakande vårblommor - Tyvärr dröjer det bra längt till innan man ser till något av dessa då snön ännu ligger kvar här, även att det tinar sakta med säkert. Börjar bli dags att göra klart för att sätta ner fröer i blöt och jorden. Då kan man börja märka det går mot vår här hos oss! :D

    Härliga färger på halsbandet, det hade varit snyggt på Busan!
    Men vad smart sätt att få in henne i transportburen - Bästa är att antingen göra som du gjort eller att lägga något riktigt smarrigt gott längst in i buren som de inte kan motstå, då går de in själva! :)

    Ha en fin fredagskväll! Vi syns på hoppa på tåget! :) Kram

    SvaraRadera
  8. Ett sånt underbart väder ni har! Visserligen har det varit plusgrader under veckan så det har töat men det har mest varit mulet.

    SvaraRadera
  9. ljuvligheter på många sätt serverar du idag. Busan tar alltid priset för min del, inga blommor i världen kan bräcka den raringen. 3,8 kg värd sin vikt i guld.
    Vi syns imorgon på tåget!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så fina färgglada blommor. Halsbandet är helt i min smak, även om det troligen tillhörde ett barn.
    Läckra kuddar och Busans "posering" är ett typexempel på välbehag.
    Hoppas hin har förlåtit dig att du lurade henne. Men himla smart gjort av dig måste jag säga. Som du sa förut - tur hon vaccineras bara en gång per år;-)

    SvaraRadera
  11. Ljuvligt färgsprakande bilder, tack för dem! Smart sätt att få in Busan i "buren"!

    SvaraRadera
  12. Kom nu på att jag missade dig igår. Men nu så är jag här.
    Så färgsprakande och fint! Härliga blommor och fina bilder.
    Blev så glad av att se de färgglada kuddarna och visst piggar de upp- Visst är det roligt att byta kuddfodral/kuddar allt efter årstid.

    SvaraRadera