onsdag 6 mars 2024

krokusar

 
Krokusarna har satt fart i ena landet, så härligt att det går på rätt håll nu.
Veckan började inte så inspirerande, därav gårdagens bild om pengar och semester, kaffet var mer lätt fixat..... 

För när jag kom till jobbet i måndags så säger min hyresvärd/kollega att han ska sälja fastigheten vi är och jobbar i. (Han förvarnade om att det kunde gå fort. I avtalet står det 1 månads uppsägning.) Så nu måste jag hitta ett nytt ställe att hyra in mig på. Att hitta ett behandlingsrum till bra pris och på de generösa premisserna jag hyrt på nu i över 10 år det blir nog svårt. Men jag slängde ut lite mejl förfrågningar igår. 

Idag står det årlig vaccination på förmiddagens program för Busan. Hon har tid kl.09.40 och är skapligt missnöjd redan nu för att hon inte får gå ut och dessutom har jag stängt till flera dörrar här i huset. 
(Det är stängt för att jag ska veta var hon är.) 
Vid klockan 9 startar kampen om att gå in i transportburen. Därefter kommer jag att få lyssna på en intensiv klagosång i bilen. Det är tur att det bara är en gång om året. 

7 kommentarer:

  1. Men lilla Busan! Jag hoppas hon nu fått sin vaccination och klagosången gått över i spinn :) Tråkigt med lokalen, hoppas det ordnar sig. Kanske det är billigare att hyra på GC? :D

    SvaraRadera
  2. Så var det med Mia katt. Hon hatade att åka bil. Lilla Busan då🐈
    Blev glad av penséerna!

    SvaraRadera
  3. Så trist med lokalen. Men givetvis håller jag tummarna för att det ska ordna sig. Bra att du hör dig för och kanske dyker det upp något passande.
    Förstår att det är ett pyssel att få Busan att samarbeta kring vaccinationen och som du skriver skönt att det bara är en gång om året det gäller. Lycka till med både Busan och lokal-

    SvaraRadera
  4. Det är inte lätt att vara katt 🐈 jag ska ringa och boka kastrering för mina kissmissar och jag gruvar mig lite… hur blir det efteråt? Jag förstår ju att det tar tid innan de är läkta.
    Tråkigt med beskedet om att fastigheten där Du har Din lokal ska säljas.
    Ha en fin fortsättning på onsdagskvällen 👋 åsa

    SvaraRadera
  5. Ledsen att du nu måste leta ett nytt rum att hyra. Men jag tror att det kommer ordna sig lättare än du kanske tror. På grund av att så många har valt att jobba hemifrån efter pandemin, så står kontor, rum med mera tomma. Det behöver inte ens bli så mycket dyrare. Det är nog hyresgästens marknad nu. Åtminstone i nollåttaland.
    Tänkte på Busan men mest på Elvis idag... igen. Läs och se vad du tycker;-)

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt och en månad det går fort...

    SvaraRadera
  7. Sannerligen ett vårtecken. De börjar också växa i vår lilla trädgård, men har inte hunnit så här långt.

    SvaraRadera