söndag 10 mars 2024

skyltsöndag #461

Passerar Stångebro United på min promenad till & från jobbet. Tänker då såklart lite extra på fotbollstokiga BP =) 

Måste vara stans billigaste semlor, men inga jag testat.

Skyltar med en skoluppgift som minsta trollungen fick i vecka och hon var den enda i hela klassen som klarade av att lösa den korrekt. (Jag har suddat bort hennes namn.) 

Skyltar jag möttes av i fredags.

Veckan började ju nästan i kaos då jag fick veta att jag kommer bli tvungen att hitta en ny lokal för mina privatkunder. Jag har verkligen legat i hela veckan för att hitta något nytt. I fredagseftermiddag klev jag in genom dörren till skylten ovan och var på ett möte med två personer (herr & fru) som troligen blir mina nya hyresvärdar. De var verkligen supertrevliga båda två. Men jag tror på det när jag har kontraktet i handen - känns nästan som om det gått lite för smidigt.

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:



11 kommentarer:

  1. Ursäkta att du inte fick någon kommentar igår, en fick rycka ut med rullstolen och dokumentera ett dubbeldop som en fotograf kastat in handduken i sista sekund. Det var bara att rycka åt sig grejorna och dra iväg. Prällen var en pensionerad men en mycket modern kvinna från Alnön och jag fick det utrymme jag ville. Kyrkan är stor och med 107 gäster vart det en riktigt lyckad familjers fest. Roligaste dopet jag varit på 😊 Hon kom ihåg min stora canvastavla jag hade i kyrka i två månader på Norrskenet också 😊 Därefter vart det hockeytävling hemma hos Lill-Pluttens familj där jag inte varit sedan julaftonen av förstaligaskäl. Därefter vart det tacofödelsedagsmiddag med Pluttens storebror och sedan någon som kallas musiktävling. I säng typ klockan 01. En annan som vaknade 05… Din Skyltsöndag: Herre min ger och skapare, jo man fick allt bevittna lite Guds ord igår, SEMLOR 12 spänn :) Tänker på kvinnan för oss på Alnö Bageriet som köpte 80 st på semmeldagen. Men jag antar att det finns skillnader. Men så bra att det ordnar upp sig på lokal. Minsta trollungen bara att gratulera, härligt :) En arbetsplats jag hade i närmare 14 år (jobbade där tre omgångar) har skoförbud i matsalen. Och har det än, jag besöker dem, som kund nu. Trevlig söndag och tack för kommentaren.

    SvaraRadera
  2. Så slår det mig plötsligt när jag läser ditt fina inlägg av i dag. Att jag kanske ska starta ett litet litet hembageri för gränd-folket där jag delar ut semlor nästa år.
    Frågeformuläret ska jag testa själv
    Och så håller jag tummarna för att du har hittat ditt ställe!
    Trevlig fortsättning på dagen! 🤍

    SvaraRadera
  3. Billiga semlor är man ju inte bortskämd med här direkt, man köper dem ändå. ;)
    Kul när det går bra för de små i skolan, härligt.

    Hoppas det löser sig där med lokalen, hoppas hoppas.

    Ha nu en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Stångebro måste väl vara Linköping.......en annan har ju bott i Kisa så det var närmaste stad för oss lantisar....
    Så billiga semlor hade jag onekligen provat, antingen hade de bakat för många eller så var de gamla. Sista skylten var sannerligen välformulerad om än budskapet var aningen långt :)

    SvaraRadera
  5. Alltid trevligt att se dina skyltar. Kul med frågorna och än roligare att "trollungen" klarade av att svara på alla.
    Givetvis håller jag nu tummarna och det hårt för att detta med ny lokal ordnar sig.
    Trevlig söndag.

    SvaraRadera
  6. Oj, nu blev jag jättesugen på en semla ... Snyggt skyltat.

    SvaraRadera
  7. Det startas nya fotbollsföreningar lite här och var i landet.
    Det har bara blivit en semla i år.
    Hoppas att det ordnar sig med en lokal.

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat av Trollungen! :)
    Hoppas det blir kontrakt så du får en lokal som är bra!

    SvaraRadera
  9. Idag tackar jag inte bara för din Skyltsöndag och din länk utan också att du tänker på mig varje gång du passerar Stångebro Uniteds BK. Kollade upp klubben. Den bildades så sent som 2012 och har både flick-/pojk-/dam-/ och herrverksamhet. Imponerande för en sådan ny klubb.
    Grattis till Trollungen som löste skoluppgiften. Hade gärna gjort ett försök (trots att jag är värdelös på sånt), men jag lyckas inte förstora bladet så att jag kan läsa texten...
    12 kronor för en samla - det måste ha varit på 1980-talet den skylten kom till;-)

    Det vore underbart om det löste sig med en lokal för dig. Du verkar gilla paret och det är väl självklart att de gillar dig. Bättre hyresgäst kan de ju knappast få. Blombuketter ingår under säsong också:-)

    Än än gång - tusen tack för att du skyltar:-)

    SvaraRadera
  10. Grattis till din trollunge som löste uppgiften galant! Å BP blev såklart glad för din fotbollsskylt! Semlor 12 kr, låter för bra för att vara sant?!
    Snyggt skyltat!
    Håller tummarna för att lokalen blir din!

    SvaraRadera
  11. Vilka roliga skoluppgifter, jag skulle verkligen blivit triggad, men så där roliga uppgifter fanns inte i min skola på medeltiden. Visste inte att du letade ny lokal, håller tummarna för att inget strular nu utan det funkar precis så enkelt som det låter! Ligger nya lokalen nära där du bor?

    SvaraRadera