söndag 3 mars 2024

skyltsödag #460

Idag gräver jag fram skyltar i arkivet från Gran Canaria
Ett skyltfönster i Mogan Mall, men det blev nog bara ett skylfönster för sedan kom pandemin. Kanske lika bra att djuren slapp flytta in där? 

Rum 219 - det var där vi bodde senast.

Skyltar med en nötbar, som jag fick på stranden av min strandgranne på Amadoresstranden.
"Gubben" tror han var tysk (eller kanske norrman) hade i flera dagar haft sin medhavda solstol ganska nära mig, inte för att jag pratar med mina solgrannar- men tillslut så känner man ju ändå igen varandra och vet vilka man har omkring sig - jag känner att man har lite uppsikt över varandra och lite koll på den andras saker när man går ner och badar. En dag strax innan jag skulle plocka ihop och gå hem så var han påväg ner till vattnet. När han stannar och ger mig nötbaren och säger på engelska att den är verkligen god, så varsågod. Jag tackar och tar emot. Visst hade han rätt, mandel, nötter och sesamfrö ihopklistrad med honung- det kan ju inte gå fel. 
De här skyltarna fotade jag på en utav morgonpromenaderna ovanför Amadores.
En riktigt stor blomma på muren.

Längtar till jag får äta charkbricka igen.

Utanför tatuerarens så står det en älg och en noshörning tillverkade av Art Bacho


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:





8 kommentarer:

  1. Uppiggande skyltar. Nära vänner till mig skickade en film igår, dom saknade inte snön och behövde inte skotta :) Det lyser värme i dina skyltbilder :) Nötbaren så trevligt att skylta med :) Charkbricka vart man lätt avis på... och du lyckades hitta blommor också ;) Trevlig söndag på dig!

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat! Och skyltar att piggas upp av. Och när jag såg din första bild log jag extra. Så, ungefär, såg det ut vid vår grind till huset i Spanien. Tyvärr fick vi ta bort bougainvillean för dess rötter grävde sig under muren. Men vi ersatte den med en vacker passionsblomma så det blev ändå färg som välkomnade.

    SvaraRadera
  3. Härligt skyltat, man blir ju sugen på att flyga ner dit och njuta lite, speciellt denna årstiden. ;)

    Ha nu en underbar söndag.

    SvaraRadera
  4. Suveräna skyltar som gör mig glad i gråvädret. Hoppas att du har massvis med skyltar kvar till kommande Skyltsöndagar.
    Sedan gillade jag "raggningsförsöket" med en nötbar - hahaha. Det var innovativt:-)))))))
    Serenity hotellskylten och den vackra blom-logotypen gillar jag skarpt. Så snyggt där på muren. Å noshörningen samt älgen i gräs vill man ju bara krama om:-)
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  5. Trevligt med lite sol och blommor - och gröna djur dessutom! Kul skyltat!

    SvaraRadera
  6. Toppenfina skyltar, gillar blomman på stenväggen väldigt mycket. Alla de andra också förstås och nötbaren skyltar gott! Snäll solstolsgranne!
    Hoppas du inte har ont i benen nu när du har skidat hela dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så vackert med blommande busken vid muren. Håller med dig om att det var bra att det inte blev en djurbutik.
    Plåtblomman på muren är jätteläcker.
    Älgen och noshörningen är fina.

    SvaraRadera
  8. De flesta av dina skyltbilder hade lika gärna platsat under färgsprakande-temat! Men så är det ju, jag märker att jag är färg-svulten! så jag reagerar direkt på alla vackra färgbilder! Noshörningen fick bli vinnare hos dig idag, me like!

    SvaraRadera