lördag 9 mars 2024

hoppa på tåget #stolthet

Idag rullar tåget ut från perrongen och mot destination stolthet.

Det är faktiskt med stolthet jag säger att jag nu drivit eget företag i 17 år. Först 12 år som enskild firma och de senaste 5 åren som aktiebolag ihop med maken. 
Efter att ha varit förskollärare i 14 år, så tog jag modet till mig och sade upp min fasta tjänst. Sadlade om helt och hållet och startade eget - ett av de bästa besluten jag tagit i livet.
Det är frihet att vara sin egen chef och själv bestämma över sin arbetstid. 

Jag besöker för det mesta kunden på deras arbetsplats, så mina arbetsdagar och miljön jag står i skiftar. Här är det lyxigt, ett stort konferensrum dock inga fönster. Men jag är van att inte ha tillgång till utsikt.

Avkopplande musik.


Massageolja.


Desinfektionsmedel i en praktisk liten sprayflaska.

Japp, jag trivs som fisken i vattnet med mitt yrke som massageterapeut.
 



Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 
Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!
Glöm inte att mejla Åke och gissa vem det är som ligger bakom dagens ord, vår glada lokförare har ju en tävling med fina priser.



Kommande destinationer är: 
V. 11 Automat
V. 12 Spegling
V. 13 Ingen rök utan eld
V. 14 Barn
V. 15 Blommor
V. 16 Husdjur
V. 17 Picknick


13 kommentarer:

  1. Starkt att sadla om och bli din egen. Har man den möjlighet ska man ta den. Det gjorde du med klart stolthet ja. Din arbetsmiljö måste vara bäst när du kan bestämma. På mitt förra jobb (5 år) hade vi möjligheten att få bli masserade 30 min/vecka men vi fick boka in. Vi påpekade vilken som var bäst. Jag hade turen att ha mitt kontor mittemot så några gånger satte hon in huvudet och sa: Åke ingen har bokat in nu :)

    SvaraRadera
  2. Fin story och tack för länken :)

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen anledning av att vara stolt över ditt val och även ditt mod att sadla om. Härligt att du trivs som fisken i vattnet. Att ha med barn och att ha med människor att göra är det bästa . Att få ge massage och att få massage är ungefär som att lyfta varandra. Även givaren mår bra. ( har jobbat med taktilmassage för händer och fötter, så jag vet lite lite... musik och oljor)
    Så kul att få veta lite mera om dig, tack för det! Och stolt ska du vara som vågade språnget! För det är ju ett litet vågstycke att våga hoppa!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa om ditt företagande och självklart något du ska vara mycket stolt över! Önskar dig en superskön lördag! Kram

    SvaraRadera
  5. Så härligt att du vågade ta det steget och det ska du självklart vara mycket stolt över. Tanken finns säkert hos många men det stannar oftast vid en tanke men du gjorde det :D

    God lördag!

    SvaraRadera
  6. Instämmer helt å hållet, det är verkligen ngt att vara stolt över....fortsätt med det å ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Verkligen något att vara stolt över, så fantastiskt att vara sin egen och bestämma själv, dock förstår jag att det kräver en hel del. Har också haft en tanke att bli massageterapeut, men det stannade där!
    Ha en fin lördagkväll!

    SvaraRadera
  8. Att sadla om och våga satsa på något nytt borde kanske fler göra men tryggheten är väl beroendeframkallande vad jag kan förstå.
    Bra jobbat där, härligt.

    Ha nu en underbar fortsättning på lördagen.

    SvaraRadera
  9. Vilket spännande ord att tolka- Och väldigt roligt att läsa om hur du helt bytte yrkesbana. Klart att du ska vara stolt över detta och allt du åstadkommit. Gläds verkligen med dig. Härligt att sadla om och våga testa annat. Lite så har jag också gjort och i olika omgångar. Att våga ger mycket.

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS!!! Så du har en "mobil" massagestol och tillbehör med dig till kunderna. Minns att vi på mitt jobb också hade en massageterapeut som du. Hon gjorde zonterapi. Vi hade ett eget "vilrum" som massagerum och kvinnan hade också sin egen utrustning med sig.
    Du kan vara stolt över dig själv!

    PS. Varför letar du ny lokal bär du ändå är mest hos kunderna. Jag menar då kan du ju lika gärna ta emot kunderna hemma hos dig och dra av "massagestudion" från skatten. DS.

    SvaraRadera
  11. Du kan absolut känna stolthet över att ha sadlat om och startat eget. Så många som tänker på det, men inte vågar ta steget.

    SvaraRadera
  12. Egenföretagare är inget som passar alla. Man måste vara driven, hängiven och påhittig. Det är du, o det ska du vara stolt över! Jag har två perioder av egenföretageri bakom mig, tyvärr höll ju inte min kropp för det tunga jobbet i restaurangkök. Lycka till fortsättningsvis, du har nog gjort dig oumbärlig hos många kunder! Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig berättelse, detta skall du verkligen vara stol över! Det är inte alltid rätt tid att starta upp eget företag men helt klart var det rätt för dig! Så sträck extra mycket på dig för detta gjorde du bra! :)
    Kram

    SvaraRadera