söndag 24 mars 2024

skyltsöndag #463


Små söta filurer på dörrarna in till Ingelsta shopping i Norrköping



Ica Maxi flyttade ut för några veckor sedan, nu ska visst Stora Coop flytta in i den gamla Ica lokalen.


Där Coop låg för många år sedan i Norrköping - där har nu Ica renoverat och flyttat in.


Men det var väldigt tyst i gamla "Maxihuset" och och nyckelservicen Mister Minit hade slagit igen, jag får hitta ett annat ställ att göra en nyckel på. 

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

8 kommentarer:

  1. Haha ... de där figurerna är välkända ... hälsade på dem i fredags :) Visst känns det konstigt att Maxi flyttat och nog blev det öde borta i det hörnet!
    Det blir intressant att se om Coop får fler kunder i Maxihuset än som granne med Systemet ...
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De där små söta filurerna är ju bara för härliga! Flera sådana filurer som man blir glad av!
    Glad söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också de där små röda figurerna, men drar de kunder????

    SvaraRadera
  4. Har hört av obekräftade källor att de där små ställena som tillverkar nycklar blir mindre och mindre, de som är kvar har fått uppgradera sin tjänster med annat för att kunna fortsätta.

    Söta små filurer där, lättar ju upp stämningen lite antar jag. :)

    Ha det bäst nu Lillasyster.

    SvaraRadera
  5. Idag har du lyckats fullt ut med en röd tråd - Ingelsta Shopping:-)
    Den söta, röda lilla krabaten älskar jag. Vet inte varför, men jag tänkte otippat till blodgivarcentralen.
    Märkligt att ICA och COOP byter lokal med varandra. Jag menar om ICA inte är nöjd med läget måste det ju finnas en anledning. Varför skulle COOP gillar lokalerna bättre? Märkligt.
    Men mest synd tycker jag om det stackars lilla företaget som fick slå igen på köpet. Just sådana företag drivs ju ofta av äldre killar som är invandrare, och då gör det extra ont i mig.
    Tusen tack för toppen skyltning från Ingelsta. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  6. Lustigt att de byter lokaler med varandra?
    Snygga skyltar i alla fall, inte minst på den lilla röda figuren !
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Förändringarnas tider är det. Och kanske lockar dessa söta röda figurer kunder att komma och handla. Var många år sedan jag var här i Ingelsta så fint att få veta lite mer om vad som händer. Undrar som BP varför ICA flyttade ut och Coop ska in. Men kanske är ett samarbete på gång.
    Tack för besöket.

    SvaraRadera
  8. Lite otippat att Coop flyttar in i ICA:s gamla lokal och ICA flyttar in i en före detta Coops lokal. Men ombyte förnöjer. Hoppas att alla bli nöjda. :-)
    Tråkigt att nyckelservicen har fått stänga igen. Här i stan har vi en låssmed som verkar gå bra.

    SvaraRadera