onsdag 18 september 2024

äta, leka, sova och läka.....

 

Matte håller fatet
med mat i lagom höjd åt mig.
(Jag kan äta själv - men det är smidigare när det serveras på detta sättet, nu när jag har tratt dygnet runt)
Det funkar bra att leka med tratt också.



Jag tvättar mig ..... eller jag gör i alla fall momentet och på så sätt håller jag tratten ren.
 Matte envisas med att torka ur den med mirakeltrasan så fort hon kommer åt.
Alltid gott att ha en arm att sova på. 

Jag läker bra, men Matte säger att tratten ska vara på tills antibiotikakuren är slut och hon har sett att det otäcka såret är helt läkt.
 Ja, jag finner mig i det - fast ibland så slår jag klorna i henne lite lagom hårt. 

När hon kom hem från jobbet idag så lekte jag flygande ekorre och slog tassarna om hennes smalben. Så klart hade jag snälla tassar - jag tycker ju om min Matte. 










7 kommentarer:

  1. Ååååhhhh guuuu vilken rolig story. En helt underbar och varm berättelse om Trassel med dumstrut.
    Han ser ut att ta det hela med ro och verkar inte störas alltför mycket av att ha stuten runt huvudet.
    Som du skrev igår - Trassel är söt även med strut:-)

    SvaraRadera
  2. Ingen, varken hund eller katt gillar väl strut. Sötnötkatt 😻

    SvaraRadera
  3. Söta Trassel! Minns hur vår Molly också slickade ren tratten, tänk vad de vänjer sej fort med den där tratten!
    Ha det gott! Kram Susjos

    SvaraRadera
  4. Detta lilla bedårande barn av sin tid, lilla Trasslet! Så tålig han är, nöjd med det mesta, även med en dumstrut. Gullingen!
    Ha det som norrmannen säger.

    SvaraRadera
  5. Stackars djur, men jag förstår varför man gör det och omtanken som ligger bakom.
    Fast jag kan se mig själv gå omkring med en dylik manick runt halsen :)

    SvaraRadera
  6. Inte roligt att gå med tratten på huvudet, men dagarna går fort, så snart så slipper du den Trassel!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Förstår Trassel verkligen, måste vara otroligt frustrerande, men snart så är allt som vanligt igen! Fin berättelse och söta bilder.

    SvaraRadera