tisdag 3 september 2024

tisdag med Trassel #5

 

Vad är det här för spännande?

(Kattgräs - fibrerna i kattgräset hjälper till med matsmältningen.)

Jag känner lite med tassen.

Det smakar helt okej.


Det är härligt att trampa runt i gräset. 

Matte vägrar ju släppa ut mig i det "riktiga" gräset innan jag är full vaccinerad. Helst vill hon att jag ska vara inne till efter nyår, för hon har hört att katter som är inne länge inte har så stort intresse av att gå iväg långa sträckor och skaffa sig ett stort revir ute. Dessutom så ska jag få åka på kolla i december och där får jag allt snällt stanna inne. Så det kanske är dumt att få smak på utelivet.

Ojdå, tassen mitt i torrfodret - men det var väl ingen som såg.

Nä, nu ska jag sova en stund här bredvid fårskinnet. 














10 kommentarer:

  1. Gullefjunet Trassel! Så stor världen är för en liten kille. Mycket att upptäcka. Fårskinn att sova i måste ju vara toppen, nästan som en kattmamma.
    Ha en bra dag! 😊

    SvaraRadera
  2. Åh, han är ju för gosig. Skulle så gärna ha en katt.

    SvaraRadera
  3. Så roligt att få hänga med Trassel litegrann! Snart december och GC gissar jag :) Här är kattgräset inte alls lika gott och intressant som andra gräs.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på den lilla godingen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Söt kisse
    Vi har också 1 eller kanske 1 ½ :) vi behöll våran inne rätt länge tills alla vaccinationer var klara samt kastreringen

    SvaraRadera
  6. Inte dumt med kattgräs, minns dock att vår Maja var inte superintresserad av just det, hihi! Fina Trassel!

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Kattgräs - är det riktigt gräs eller konstgräs? Kan dessutom hända att jag blandar ihop det med "kattknark".
    Förstår dig att du vill behålla Trassel inne så länge som möjligt. Gissar att du tänker på vad hände med Elvis.
    Trassel är sååååå himla söt. Kul med en "Trassel-Tisdag":-)

    SvaraRadera
  8. Ler med hela ansiktet! Ack så jag längtar efter en pälskling. Sedan 40 år tillbaka har jag alltid haft katt eller hund eller bäggedera...nu är det dock inte läge för nya familjemedlemmar i lilla pörtet men hoppas kunna bli bekant med några fyrfotingar i området. Kramen

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder på Trassel. :-) Det är så härlig fart på kattungar och sen mitt i allt så sover de.
    Klokt av dig att hålla honom inne till årsskiftet.

    SvaraRadera