söndag 29 september 2024

skyltsöndag #490

Då var sista söndagen i september här, jösses vad tiden springer iväg - jag hoppas att den springer på lika bra under vintermånaderna. 

Vill passa på att påminna om min idé till att sätta färg på november med:  

Färgsprakande NOVEMBER! 

Dvs varje dag lägger vi upp en eller flera sprakande bilder. Samma "regler" som tidigare, dvs allt färgglatt är välkommet och DU väljer själv om du vill vara med en, några eller alla dagar- det är som vanligt helt kravlös


 Men nu till dagens skyltar!

På stolpe 72 i ett elljusspår hängde det en beställning på en rosa princess....(jag har suddat mobilnumret.)


I tisdagseftermiddag på min promenad såg jag en bil som blinkade med orange/gult ljus på taket - vägarbete trodde jag tills jag kom närmre och såg att det var polisen som stannat en bil. 

Inte visste jag att de kunde signalera med den kulören- tack Google som talar om att polisbilar sedan april i år numera är utrustade med en ny ljusramp och kan blinka både blått och orange.
Det orange ljuset  används även för trafik dirigering. 



Fortsatte min runda och det är bråda tider för bönderna.


Det är skördetid även på Skogsliden.

och mer finns på tillväxt


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

9 kommentarer:

  1. Ha ha!! Aha du ändrar lite i taktiken med färgsprakande, så trevligt :) Skyltar: Låt telefonnumret ligga kvar ja så man kan ringa :) Du kan inte ana va roligt man kan ha ;) Jag ska allt utmana dig imorgon på druvor då, nu vet jag 800 g :) Önskar dig en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Utvecklingen av polisens utrustning går ju framåt, ligger väl i sakens natur antar jag. ;)

    Fint skyltat återigen, bravo, ha det jättefint.

    SvaraRadera
  3. Åååh så gott med hemodlade druvor... en del har det bra ;)
    Färgsprakande november låter kul, kanske hänger på där'...är du admin?
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  4. Färg i november är nödvändigt. November är dock inte nödvändig.
    Kul att Dina vindruvor hann mogna.
    Ha en fin söndag kram åsa

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte utmana dig vad gäller druvvikten men ack så goda de ser ut. Färgsprakande november, behövs..
    Många fina skyltar från början till slut.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Bra att du skyltade med "Färgsprakande" redan nu. Har faktiskt samlat på mig lite färgglatt under våren och sommaren:-)
    Sedan fick jag lära mig nåt nytt igen - det där med olika färger på polisbilar visste jag inte. Blogglandia är världens databas. Så enkelt är det.
    Skördefesten hos dig (och Åke) lär fortgå ett bra tag ser det ut som. Läckert!
    Tusen tack för länken och din fina Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé med ett färgsprakande november, du ska kanske också till Puerto Rico då? Jag räknar ner dagarna! Snyggt skyltat, och tack för info angående polisbilarnas olika färger!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Vi får hoppas att Rikard fick sin rosa prinsesstårta. :-)
    Färgsprakande november låter lockande.
    Nu fick jag veta något nytt om polisens ljusramper.
    Vindruvorna ser ut att vara goda.

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig skyltning och fin promenad stråk! =)

    Kul att du annonserade för Färgsprakande, jag hakar på, men kanske inte alla dagar.. Vi får se vad som händer? Men minst 1 gång per vecka och ska försöka mera.. =)

    Öskar dig en fin söndagskväll som strax är slut.. Men även en fin vecka!

    Kram

    SvaraRadera