söndag 15 september 2024

skyltsöndag # 488

 ....redan har halva september gått. Men det hindrar inte några eftersläntande jordgubbar att mogna.

Jag zoomar in här vid Åke´s hink
den var riktigt söt och god, återstår att se om den andra också hinner att mogna.
Annars så får vi fortsätta att frossa i vindruvor. Fredagens skörd 825gram och det är gott om druvor där ute på rankan.

Lite varstans  på promenaden så bjuds man att ta ett äpple.

Det står svagt VARSÅGOD på skylten.

Trasslet tar idag sin sista dos av sin medicin.
Avslutar med en bild från veterinärens ytterdörr.

Vet att jag i veckan fått fråga om tratt på Trassel, men det behövs oftast inte på ny kastrerade hankatter, däremot vet jag att jag hade det på Busan - men det är ett större ingrepp på honkatter.
Och för den som undrar så går det inte så mycket framåt i att acceptera varandra, hon fräser så fort hon får syn på honom och tar luckan ner till sin frihetzon i källaren eller ut. 


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP: https://bp-computerart.blogspot.com/

12 kommentarer:

  1. Men lyllo dig som kan skörda ännu några jordgubbar :) Det måste vara hinken som "lockar" fram dem ;) Jag ska ta upp kampen med dig och visa våra vindruvor :) Hoppas jag får med några på Glad Måndag :) Äpplen efter vägen vilken högtid :) Vad bra att medicinen går mot sitt slut för Trasslet :) Hela 5 st skyltar på sådan liten yta på dörren där. Ingen skylt om att inte ta kontanter? Vi får hoppas att det blir lire varnare äm tre grader som termometern visar är också. Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis så får du två goda gubbar! Vindruvorna är ju rena festen. Underbart! Bra skyltat! Fint att få plocka äppel gratis ur låda. Generöst.
    Lilla Busan då...lilla envisknopp. Nå, mitt i allt så blir hon charmad av Trasslet.
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Ja se katter..... ;) de är roliga att titta på å kela med, men är ack så envisa å besynnerliga ibland.
    Inte illa att ha skörd i trädgården fortfarande, härligt att få njuta av sin egen frukt!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Minusgrader i natt och delar av blomstren har farit illa.

    Vi hade inte tratt på kissmissarna efter kastrering eftersom de ”syddes” med hakar (?) och det håller tydligen bättre.

    Nu har Karma börjat fånga möss 👍 även om hon ibland under leken tappar bort musen 😜
    Så knasigt att Busan vägrar bli vän med Trassel.

    Bra skyltat 😃
    /åsa

    SvaraRadera
  5. Vindruvor som är så gott, och jordgubbar, jösses va härligt.
    Katter kan ju bete sig underligt ibland, men det brukar ju ändå ordna sig, hälsa dem från mig.

    Ha en fin eftermiddag.

    SvaraRadera
  6. Härligt med så fin skörd av vindruvor ... saknar fortfarande mina!
    Hon är envis Busan!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Mängden vindruvor imponerar!
    Metacam känner jag till.
    Hoppas att Trassel mår bra.
    Det var ingen välkomnande entré hos veterinären.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju äpplena. Så bra att man får ta äpplen.

      Radera
  8. En solig och värmande skyltning från dina trakter som dessutom även innehöll rost. Så jag tackar extra mycket:-)
    Äpplena verkar ha en rykande åtgång. Kul att folk ställer ut hinkar med äpplen till dom som inte har. Bra där!

    Nu har jag ingen erfarenhet av katter, men jag har en känsla av att Busan och Trassel inte kommer att bli bästisar. Hur gick det mellan Busan och Elvis? Var de kompisar eller gillade de inte heller varandra.
    Som tur är har du/ni ett stort hus, då valmöjligheterna för dina pälsklingar är stor. Det skulle vara värre i en lägenhet...

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    PS. MUMS för vindruvorna:-) DS.

    SvaraRadera
  9. En skyltsöndag med höst-tema! Så fina foton!
    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  10. Det är ju med djur som med oss människor, alla blir inte bundisar. En viss tolerans hoppas jag uppstår med tiden. Så bra att Trassel nu är klar med sin åtgärd...Kramen

    SvaraRadera
  11. kul plåtgubbe, väldigt mycket att hålla reda på om man besöker veterinären. kajsalisasblogg.wordpress.com

    SvaraRadera